A McLaren Forma-1-es csapatának ügyvezetője, Zak Brown úgy véli, nem sok esély van arra, hogy a száguldó cirkusz belátható időn belül ellátogat majd Long Beachre.
A McLaren Forma-1-es csapatának ügyvezetője, Zak Brown úgy véli, nem sok esély van arra, hogy a száguldó cirkusz belátható időn belül ellátogat majd Long Beachre.
A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media természetesen nagyon fontos piacnak tartja az Egyesült Államokat, így várható, hogy az elkövetkezendő években a királykategória tovább terjeszkedik majd arrafelé.
Long Beach 1976 és 1983 között látta vendégül a Forma-1 mezőnyét, azóta azonban IndyCar-versenyeket tartanak az utcai helyszínen.
A McLaren ügyvezetője azt mondja, bár jó lenne visszatérni oda, nem sok esélyt lát erre.
„A Long Beach-i Nagydíj nyilvánvalóan egy fantasztikus esemény, és csodálatos 43 éves történelme van, kezdetben még a Forma-1-et, manapság viszont az IndyCart illetően. Az IndyCar számára ez egy nagyszerű esemény” – mondta Zak Brown a Motorsport.com kérdésére.
„De az a gazdasági környezet, amire a Forma-1 igényt tart, nagyon megterhelné a kormányt, és kétlem, hogy Long Beach felkészült arra, hogy kifizessen ilyen típusú jogdíjat.”
„A másik lényeges dolog pedig, hogy ahhoz, hogy F1-es versenyt rendezhessen, a pályánamk meg kellene kapnia az FIA Grade 1 licencét, ehhez pedig szélesebb aszfaltcsík, több bukótér, és kiterjedtebb bokszlétesítmény szükségeltetik.”
„A pálya a kikötő mellett van, ami nem egy olyan környezet, amin könnyű változtatni. Ráadásul a pálya a Kalifornia partmenti bizottságának fennhatósága alá tartozik, így minden fejlesztés – például a szükséges bokszutca – is az ő felügyeletük és jóváhagyásuk mellett történhet.”
„Szóval már csak az építkezések is több tízmillió dollárba kerülnének. És emellett még ott van az is, hogy a Forma-1 jogdíjai jóval magasabbak, mint az IndyCar jogdíjai.”