A vasárnapi Spanyol Nagydíjon elszenvedett 75 másodperces hátrány nem ad tiszta képet a Red Bull Forma-1-es csapatának valós teljesítményéről – mondja Christian Horner.
A vasárnapi Spanyol Nagydíjon elszenvedett 75 másodperces hátrány nem ad tiszta képet a Red Bull Forma-1-es csapatának valós teljesítményéről – mondja Christian Horner.
Miközben a Ferrari és a Mercedes ádáz küzdelmet vívott a győzelemért Barcelonában, a Red Bull csapata ezúttal sem tudott beleszólni a két istálló küzdelmébe.
Daniel Ricciardo 75 másodperces hátránnyal ért célba a 3. helyen, noha a Red Bull RB13-as versenygépe jelentős módosításokon esett át a spanyolországi versenyhétvégére.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban azt mondja, egyáltalán nem olyan rossz a helyzet, mint amilyennek tűnt.
„Ha egészében nézzük a hétvégét, elmondható, hogy sikerült megoldanunk bizonyos problémákat, és sikerült előrelépnünk az autóval” – mondta a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com-nak.
„Max [Verstappen] balszerencsés volt a rajtnál. Kívülre húzódott, Valtteri [Bottas] pedig elindított egy láncreakciót azzal, hogy nekiment Kiminek [Räikkönen].”
„Volt némi esély arra, hogy harmadikként jön ki abból a kanyarból, de hárman nem férnek el ott, szóval kár, hogy elveszítettük Maxet az első körben.”
„Daniel pedig meglehetősen magányos versenyt futott, profitált Bottas kieséséből, és a verseny felénél le is tekertük a motort, hogy spóroljon vele, hiszen néhány versenyt még ki kell bírnia.”
„A tempónk az élcsapatokhoz képest jelentősen lassabb volt, szóval van még tennivalónk. De úgy érezzük, sikerült előrelépnünk ezen a hétvégén. Van egy tiszta fejlesztési irányunk, és remélhetőleg profitálni tudunk ebből a következő versenyeken.”
Amellett, hogy Ricciardo letekert motorral körözött a futam nagy részében, Horner kifejtette, ha az ausztrál versenyző nem küszködött volna egész hétvégén a pálya utolsó szektorában, jobb gumikezeléssel javíthattak volna a köridőkön.
„A hátrányunk nagyobbnak tűnt a versenyen. Daniel egész hétvégén nem volt annyira elégedett az autóval, mint Max, de persze nem azt mondom, hogy Max 20 másodperccel előrébb végzett volna.”
„Vannak még gondok, hiszen, ha ekkora a hátrány, akkor egyértelmű, hogy a gumikezelés komoly szerepet játszik. Főleg ezen a pályán. Ez kétségkívül egy olyan terület, ahol elmegy a teljesítményünk. De versenyképesebbnek tűntünk a futam második felében, mint az elsőben.”