Még a vasárnapi, bajnoki címet eldöntő Mexikói Nagydíj előtt, a versenyzői értekezleten konfrontálódott az immáron négyszeres világbajnok Lewis Hamilton a Ferrari versenyőzjével, Sebastian Vettellel.
A Forma-1 hivatalos weboldala, az F1.com nemrég tett közzé egy újabb olyan videót, mely a versenyzők szokásos, versenyhétvége előtti értekezletén készült – ezúttal Mexikóban.
A pénteki értekezésen a Mercedes világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton hozta fel a pályaszélesítéssel kapcsolatos témát, elmondása szerint ugyanis Sebastian Vettel még az Amerikai Nagydíjon egy okos trükkel közelebb tudott kerülni hozzá.
Hamilton a bokszkiállása előtt mintegy 5 másodperces előnyben volt Vettellel szemben, a kerékcsere után azonban a német DRS-távolságon belülre került a némethez képest.
Hamilton a versenyzői értekezleten állította, a GPS-adatok bizonyították, hogy Vettel bizony szándékosan kiszélesítette a 19-es kanyart, ezáltal jelentős előnyre tett szert.
A brit később a Sky Spors F1 csatornának úgy fogalmazott, Vettel „nagyon okosan” több mint 1 másodpercet nyert az utolsó előtti kanyarban, Austinban.
Az alábbi videóban megmutatjuk, ahogy Hamilton rákérdezett az esetre Charlie Whiting versenyigazgatónál, és közöljük a beszélgetés magyar nyelvű átiratát is.
Hamilton: „Lenne egy kérdésem. A kiállásom után közvetlenül Sebastian szándékosan szélesen fordult a 19-es kanyarban, és rengeteg időt nyert a GPS szerint. De nem kapott büntetést.”
Whiting: „Nem láttuk ezt abban a szektorban, amiről épp az imént beszéltem Felipének [Massa]. Láttunk egy 0,3 másodperces javulást a köridőben, de nyilván ezt mindenki láthatta, nem volt titok.”
Hamilton: „Ha viszont javulás van a köridőben, az előny, szóval…”
Whiting: „A köridejében láttunk 0,3 másodperces javulást.”
Hamilton: „Ami előny, ami javulás, szóval…”
Whiting: „A körideje javult, de nem nyert időt abban a kanyarban, ahol szélesen fordult. Ez a lényeg.”
Hamilton: „Akkor talán elküldhetjük nektek a GPS-adatokat, mert az teljesen mást mutat. Azt hiszem, nagyjából 10 km/h-s sebességkülönbség volt a kanyaron át.”
Whiting: „Ha megnézed a valós időt a 19-es kanyar előtti fényjelző panel, illetve a 20-as kanyar előtti panel között, ugyanaz volt… Szóval nem nyert semmit ott. Ezeket próbáljuk használni, amikor megítélünk bizonyos dolgokat.”
[g-gallery gid=”53941″ random=”1″ watermark=”1″]