Napra pontosan 10 éve, 2008. január 10-én mutatta be TF108-as kódjelű versenyautóját a Forma-1-ből azóta már kivonult Toyota.
A japán gyártó 2002 és 2009 között 8 idényt teljesített a Forma-1-ben, 2008-ban pedig a Jarno Trulli – Timo Glock kettőssel az istálló az 5. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot.
10 éve az alábbi cikk jelent meg az F1VILÁG.hu-n:
A Panasonic Toyota Racing versenyistálló csütörtökön hivatalosan is bemutatta vadonatúj versenyautóját, a TF108-ast, ami első ránézésre is új elemekkel bővült elődjéhez képest. A vezetőség győzelmet vár az új modelltől.
A Toyota szokásához híven kölni főhadiszállásán, egy hivatalos ceremónia keretén belül rántotta le a leplet vadonatúj autójáról, melytől a vezetőség komoly előrelépést vár a borzalmasan sikerült 2007-es szezon után.
Annak ellenére, hogy a Toyota a Forma-1 egyik legnagyobb költségvetésével rendelkező csapata, mindössze tizenhárom pontot szerzett a tavalyi évben, és a McLaren kizárását követően csak a hatodik helyen végzett a konstruktőrök versenyében.
A vezetőség viszont komoly előrelépést remél a ma bemutatott TF108-as kószámmal ellátott modelltől.
“Sokkal jobban kell teljesítenünk, mint 2007-ben” – mondta a csapat vezetője, John Howett az Autosport magazin eheti számában adott nyilatkozatában.
“Úgy gondolom, hogy legalább olyan erőforrások állnak a rendelkezésünkre, mint az élcsapatoknak, éppen ezért minden eddiginél keményebben kell dolgoznunk, hogy fejlődést tudjunk elérni.”
A TF108-as, amely a McLaren-féle hídszárnnyal és a Renault-nál már látott visszapillantóval lett bemutatva, több területen megváltozott, és követve a Ferrari tavalyi példáját, a tengelytávja is megnőtt.
Az új autót Jarno Trulli és újdonsült csapattársa, a GP2 tavalyi bajnoka, Timo Glock kormányozza majd a 2008-as idényben.