Új szerepet szán a Forma-1-es rajtrácslányoknak a száguldó cirkusz tulajdonosa, a Liberty Media.
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn még hetekkel ezelőtt nyilatkozott úgy, a sportág tulajdonosai szeretnék megvizsgálni, hogy valóban szükség van-e a csinos hölgyek jelenlétére az F1-es rajtrácsokon, leginkább azért, hogy a királykategóriáról ne az a kép alakuljon ki, hogy tárgyiasítja a nőket.
„Az, ahogy a nőket reklámra használják, igazán érzékeny téma. Nagyon komolyan vizsgáljuk ezt a területet. Sokan tradíciónak tartják a rajtrácslányok jelenlétét, mások szerint pedig kissé elavult ez a koncepció. Szóval foglalkozunk ezzel a kérdéssel is” – mondta még akkor Brawn.
Murray Barnett, a Liberty Media szponzorációs- és marketingfőnöke mindazonáltal a napokban úgy fogalmazott, nem akarnak megszabadulni a grid girlöktől, hanem inkább több fontosabb feladatot adnának nekik.
„100 százalékig elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy megvizsgáljuk a rajtrácslányok témáját, szeretnénk sokkal relevánsabb részévé tenni őket a versengésnek, hogy ne csak táblákat tartva álljanak az autók mellett” – mondta a szakember.
„Még nem igazán tudjuk, hogyan is fog kinézni mindez, de rá kellett jönnünk, hogy sokkal progresszívebbnek kell lennünk ezen a téren.”
Nemrégiben egyébként Olvasóink is szavaztak a kérdésben: a voksolásban résztvevők többsége szerint hiba volna, ha a jövőben nem lennének grid girlök a Forma-1-ben.
[totalpoll id=”55661″ fragment=”results”]