A McLaren vezető aerodinamikusa, Peter Prodromou szerint a Halo bevezetése aerodinamikai lehetőségeket kínálhat 2018-ban, bár kétségtelen, hogy vannak hátrányai is a fejvédőnek.
Az eszközt az előttünk álló idényben már minden Forma-1-es autóra fel kell szerelni, integrálása pedig komoly kihívást jelentett a csapatoknak 2018-ban.
Ahogy az alábbi videóban is elhangzik, a Halo egy sztenderd eszköz, a csapatok azonban lehetőséget kaptak arra, hogy különféle aerodinamikai megoldásokkal vegyék körbe, hogy az eszköz ne legyen negatív hatással az autó teljesítményére.
[su_service title=”Bemutatjuk az F1-es fejvédőt” icon=”icon: video-camera” size=”20″][Elite_video_player id=”3″][/su_service]
Ezekkel a kiegészítésekkel lehet megfelelően irányítani a légáramlatokat, a McLaren aerodinamikai főnöke, Peter Prodromou pedig elárulta, az elsődleges céljuk az volt, hogy minimalizálják a teljesítményvesztést.
„Aereodinamikai szempontból az eszköz nem feltétlenül hátránytalan” – mondta a szakember.
„Kétségkívül kihívást jelent, hogy elsőre megbirkózzunk vele – nevezzük egyelőre a károk minimalizálásának. Utána pedig már kezdhetünk a benne rejlő lehetőségek feltérképezésével foglalkozni. Hiszen megnyit néhány lehetőséget, melyeket érdekes megvizsgálni.”
„Meggyőződésem, hogy lesznek különféle megoldások a mezőnyben. Persze korlátozottak a lehetőségek, csupán az alapforma köré tervezhetünk dolgokat, viszont aerodinamikusként azt mondhatom, hogy vannak itt lehetőségek.”
„Mindenki kihívásokkal néz szembe azt illetően, hogy a légáramlatok miképp jutnak el a motorba, és a hűtést hogyan oldjuk meg, és persze, hogy miképp befolyásolja a légáramlást a hátsó szárnyak irányába. De vannak lehetőségek, és talán megpróbáljuk úgy kihasználni ezeket, ahogy korábban még nem.”
Prodromou mindazonáltal úgy véli, a teljesítmény tekintetében a Halo nem lesz komoly tényező az idei bajnokságban.
„Én adnék neki egy fél idényt, és utána szerintem már mindenki hasonló megoldást használ majd.”