A Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alex Wurz szerint a ’Halónak’ köszönhetően a jövőben akár 450 km/h-s sebességgel is száguldhatnak az F1-es versenyautók.
A Forma-1 irányító testületét, a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) rengeteg kritika érte a fejvédő bevezetése miatt – a biztonságot szolgáló elem még a versenyzőket is megosztja, vannak, akik egész egyszerűen feleslegesnek tartják a használatát.
Alex Wurz, a GPDA elnöke egyetért abban, hogy esztétikai szempontból az idén kötelezővé váló ’Halo’ nem a legelőnyösebb, de egyetért az eszköz bevezetésével.
„A mai társadalmi és jogi helyzetben nem lehetséges az, hogy egy olyan szervezet, mint az FIA, figyelmen kívül hagyjon egy ilyen biztonsági fejlesztést csak azért, mert egyeseknek nem tetszik a kinézete” – mondta az osztrák ex-versenyző.
„A társadalom változik, és a globális iparnak mindent meg kell tennie azért, hogy megóvja az embereket a sérülésektől, vagy a haláltól.”
Wurz hozzátette, véleménye szerint az elégedetlen rajongók gyorsan túlteszik magukat a ’Halo’ kinézetén.
„Ha a sport tényleg izgalmas a pályán, és van jó néhány győztes, a mezőny pedig szoros, a rajongók 99,9 százalékát nem érdekli, hogy ott van-e a ’Halo’, vagy sem” – fogalmazott, majd hozzátette, mivel nő a biztonságot, a Forma-1-es autók még gyorsabbá válhatnak a jövőben.
„Ha meg tudunk bizonyosodni arról, hogy az autók biztonságosak, a jövőben 400 vagy 450 km/h-val repeszthetünk majd Monacóban, és nem lesz szükség piros zászlókra sem esőben.”