A Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo állítja, az, hogy az elmúlt évben szélesebbé váltak a Forma-1-es versenyautók, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb előzés van a királykategóriában.
2017-ben nagyjából a felére csökkent az előzések száma a 2016-os idényhez képest, az idei évadnyitón, az Ausztrál Nagydíjon pedig ugyancsak kevés akciót láthatott a nagyérdemű.
Bár az elmúlt évben bemutatkozott új aerodinamikai szabályok kidolgozásakor különös figyelmet fordítottak arra, hogy az autók jobban tudják követni egymást, Ricciardo szerint az, hogy kiszélesedtek az autók, negatív hatással van az izgalmakra.
„Úgy érzem már, hogy a széles gumik és széles autók már eleve sok helyet foglalnak el a pályán” – mondta a Red Bull versenyzője a Motorsport.com-nak.
„Nehéz tiszta levegőt találni. Elérkezünk lassan arra a pontra, ahol már szerintem a versenypályák ártani fognak a versenyzésnek. Nem lesz sok akció.”
„Szerintem a szűkebb autók nagyszerűek voltak. Mint a motorkerékpárok esetében: hiszen annyira szűkek, hogy mindig van hely az előzésre. És 30 másodperccel lassabban köröznek nálunk.”
„Azt hiszem, ez is bizonyítja, hogy nem feltétlenül a köridőkről szól minden. Szükségünk van arra, hogy képesek legyünk a versenyzésre, mert az a látványos.”
Ricciardo szerint a versenyzés és a köridők szempontjából a 2009 és 2016 között használt versenyautók jelentették az arany középutat.
„Igen, lassúak voltak a mi sztenderdjeinknek, de egy néző nem feltétlenül veszi észre ezt a különbséget.”
„A versenyzés viszont… lehetett követni egymást, lehetett előzni. Ami az előzéseket illeti, 2014 remek volt.”
„Aerodinamikailag a mostani autók nagyon erősek. Látni az oldalszekrényeket, rengeteg apró részlet van rajtuk. Durvának tűnnek, de minden azt jelenti, hogy a hátul haladó autót nagyon zavarják a légáramlatok.”
„Barcelonában például nagyon gyorsak vagyunk. A 2-es és 3-as kanyarokat padlógázzal vesszük, mint ahogy a 9-est is. Szóval tényleg lenyűgöző. De minél gyorsabban megyünk, annál nehezebb előzni, és annál nehezebb közel kerülni az előttünk haladóhoz.”
„Szóval tényleg azt akarjuk, hogy 1:22-es köröket fussunk az 1:25-ös körök helyett, viszont ne tudjunk előzni vasárnaponként? Vagy lassabb autókat szeretnénk, de olyanokat, melyekkel képesek vagyunk versenyezni?”
„Persze, fontos, hogy gyorsak legyenek, de van egyfajta egyensúly.”
Ricciardo emellett kifejtette, a motorszabályokon is egyszerűsíteni kellene a költségek miatt.
„Egy egyszerű motorhoz sem értek, de ezekhez biztosan nem. És szerintem rengeteg pénzt fektetnek beléjük – pedig nincs olyan sok ok erre. Nyilván bizonyos dolgokból tanulhat az autóipar. De szerintem rengeteg pénzt pazarlunk el a technológiára, és nincs is jó hangjuk.”
„Szóval feltehetően az erőforrások jelenthetik az első lépést a költségcsökkentéshez. És aztán nem tudom… Kevesebb motor? Ez van most. A teszteken szigorítottak, hogy pénzt spóroljunk, de aztán mindenki többmillió dolláros szimulátorokat épített.”