A Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo nyerte a 2018-as Forma-1-es idény harmadik versenyét, a Kínai Nagydíjat. A parádés előzéseket bemutató ausztrál mögött Valtteri Bottas második, Kimi Räikkönen harmadik lett.
Ricciardo a 6. helyről kezdte meg a sanghaji versenyt, és bár sokáig úgy tűnt, a győzelem sorsa a Mercedes és a Ferrari között dől majd el, egy biztonsági autós szakasznak, illetve a Red Bull remek stratégiájának hála végül az ausztrál versenyző győztesként került ki a Kínai Nagydíjon.
Ricciardo fantasztikus előzéseket mutatott be az 56 körös verseny során, és ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel, közel 9 másodperces előnnyel győzött.
Valtteri Bottas győzelmi reményekkel vágott neki a versenynek, és sokáig abszolút esélyes is volt a diadalra, végül azonban be kellett érnie a 2. pozícióval. A finn a futam utolsó etapjában derekasan helytállt, és a jócskán elkopott gumikkal maga mögött tudta tartani honfitársát, Kimi Räikkönent.
Max Verstappen ugyan a 4. helyen futott be, ám a holland 10 másodperces időbüntetést kapott, mert egy előzési manőver közben nekiütközött Sebastian Vettel Ferrarijának. Verstappen helyét így Lewis Hamilton örökölte meg, akinek a versenyen szinte semmi esélye nem volt a győzelemre.
A 6. pozícióban Nico Hülkenberget intette le a kockás zászló, Fernando Alonso pedig 7. lett, miután az utolsó körökben megelőzte a sérült autóval köröző Sebastian Vettelt.
A top 10-ben Carlos Sainz és Kevin Magnussen zárt még.
A KÍNAI NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRRE:
Az első rajtsorból a Ferrari versenyzői várhatták a piros lámpák kialvását, mögöttük pedig ott sorakoztak a Mercedesek.
A rajtot jól kapta el az élről induló Sebastian Vettel, csapattársa azonban több pozíciót is veszített: Kimi Räikkönen ugyan jobban indult a németnél, ám Vettel meglehetősen agresszíven ráhúzta autóját, ami miatt a 2007-es világbajnok tempót veszített.
Räikkönen mellett így Valtteri Bottas, illetve a 6. helyről induló Max Verstappen is el tudott menni, miközben Lewis Hamilton visszacsúszott az 5. helyre.
Vettel a verseny első etapjában igyekezett leszakítani magáról az üldözőbolyt: a 16. körben a négyszeres világbajnok előnye már 4 másodperc volt Bottas előtt, miközben Verstappen kényelmesen autózott a 3. pozícióban.
A két Red Bull a 17. kör végén érkezett a bokszba, Verstappen és Ricciardo esetében is tökéletes munkát végeztek a szerelők, a második etapra pedig a két pilóta megkapta a közepes keverékű abroncsokat.
Hamilton egy körrel később érkezett meg első kiállására, ő is a közepes vegyületet kapta a futam második szakaszára. Bottas a 19. kör végén szintén kiállt.
Vettel a 21. kör végén érkezett, a Ferrari versenyzője azonban nem tudott Valtteri Bottas előtt maradni, aki a bokszból kivezető körén remek tempót tudott diktálni.
Räikkönen eközben átvette a vezetést, de vele másképp taktikázott a Ferrari: a finn elnyújtotta az első etapot.
A 27. körben Bottas megérkezett Räikkönen mögé és agresszív támadást indított a finn ellen. Räikkönen keményen védekezett, Bottast azonban nem tudta maga mögött tartani, Vettel viszont nem maradt le, és ő is elment csapattársa mellett, így tartani tudta a lépést Bottasszal.
Räikkönen végül kijött a bokszba, és megkapta a Pirelli közepes abroncsait.
A 31. körben Gasly mérte el a 14-es kanyar féktávját, és hátulról telibe találta csapattársa, Brendon Hartley autóját. Mindketten folytatni tudták, ám rengeteg törmelék került a pályára, így pályára küldték a biztonsági autót, Gasly-t pedig 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.
A Red Bullnál gyorsan reagáltak, Verstappent és Ricciardót is kihozták, miközben Bottas és Vettel nem tudtak a bokszba hajtani.
A biztonsági autó a 35. kör végén hagyta el a pályát, Bottas pedig az újraindítás után megőrizte a vezetést. A 37. körben Ricciardo megelőzte Kimi Räikkönent a hátsó egyenes végén, ezzel feljött az 5. pozícióba.
Verstappen időközben megérkezett Hamilton mögé, a címvédő azonban agresszíven védte pozícióját. Verstappen végül hibázott, és pozíciót veszítette csapattársával, Ricciardóval szemben.
A következő körben az ausztrálon volt a sor, ő volt az, aki megtámadta Hamiltont: a Red Bull versenyzője nagyon messziről szúrt be a Mercedes mellé, és a káprázatos manőverrel feljött a 4. helyre.
Ricciardo nem sokkal később már Vettelt támadta a 2. helyért, Verstappen pedig újra megérkezett Hamilton mögé. A holland végül egy határozott manőverrel bebújt a címvédő mellé, és átvette a 4. helyet. Ugyanebben a körben Ricciardo ismét támadásba lendült, és könnyedén megelőzte Vettelt. A Red Bull versenyzője 14 körrel a leintés előtt már a 2. helyen haladt, és üldözőbe vehette Bottast.
A 14-es kanyarban Verstappen agresszíven támadta Vettelt, ám elmérte a féktávot, így nekiment a Ferrarinak. Az ütközés következtében mindkét autó megpördült. Verstappen az 5., Vettel a bajnoki éllovas a 7. helyre csúszott vissza. Verstappent a stewardok 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Ricciardo a 45. körben fantasztikus manőverrel megtámadta az élen autózó Bottast, az előzési kísérlet pedig sikerrel járt: a Red Bull ausztrálja átvette a vezetést, és hatalmas tempóban megindult a futamgyőzelem felé.
A baleset ellenére Verstappen nem veszített a tempóból, a 48. körben pedig megelőzte Hamilton, akitől a 4. pozíciót vehette át. Ricciardo előnye ekkor már 4,2 másodperc volt az élen.
6 körrel a leintés előtt Bottas már nagyon küszködött a gumikkal, magára húzva ezzel Räikkönent. A két finn a 2. helyért vívott nagy csatát, ám hamarosan megérkezett mögéjük Verstappen is.
Alonso az utolsó előtti körben megérkezet Vettel mögé, és egy nagyon bátor és agresszív manőverrel elment a német mellett.
Ricciardót végül nem lehetett megállítani Sanghajban, és parádés teljesítményt nyújtva megnyerte a Kínai Nagydíjat. Valtteri Bottasnak végül sikerült megőriznie a 2. helyet, Kimi Räikkönennek így meg kellett elégednie a dobogó legalsó fokával.
A Kínai Nagydíj végeredménye: