Néhány éven belül ismét gyökeres változás állhat be a Forma-1-es versenyzésben – ha hinni lehet a legújabb híreknek, 2017-ben szélesebb gumik, kevesebb aerodinamika, és több mint 1000 lóerős motorok jöhetnek!
Néhány éven belül ismét gyökeres változás állhat be a Forma-1-es versenyzésben – ha hinni lehet a legújabb híreknek, 2017-ben szélesebb gumik, kevesebb aerodinamika, és több mint 1000 lóerős motorok jöhetnek!
Minderről a német Auto Motor und Sport című szaklap számolt be, mely tudni véli, január 6-án, holnap Genfben ülnek majd össze a Forma-1-es motorgyártók. Az ülésen napirendi pontként tárgyalják majd egy új motorformula bevezetését Bernie Ecclestone kívánalmainak megfelelően.
A 84 esztendős üzletember leszögezte, néhány éven belül erősebb, hangosabb és olcsóbb erőforrásokat szeretne látni a királykategóriában. Ecclestone abban bízik, január végére már sikerül jelentős előrelépéseket tenni a kérdésben. A cél nem más, minthogy a jelenlegi motorok alapján néhány éven belül már több mint 1000 lóerős motorok dübörögjenek az F1-es gépekben.
Az Auto Motor und Sport szerint a tervek között szerepel, hogy jelentősen csökkentik az autók aerodinamikai hatékonyságát, növelhetik az üzemanyag-áramlási limitet, és az sem kizárt, hogy biturbóval szerelik fel a motorokat. A költségek szinten tartása végett pedig sztenderdizálnák az akkumulátorokat és elektromotorokat.
Kinézetre is jelentősen átalakulhatnak a versenyautók, jóval agresszívebbnek tűnnek majd, köszönhetően többek között a tervezett széles abroncsoknak.
Arra persze nem sok esély van, hogy ezen változások közül bármi is megvalósul majd 2016-ra, egy évvel később, 2017-ben azonban valóban gyökeres megújulás történhet a Forma-1-ben.