Az F1VILÁG értesülései szerint 150 millió dolláros költségvetési plafont vezet be 2021-től a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media – az amerikai vállalat péntek délelőtt ismertette terveit a királykategória csapataival.
A bahreini találkozón a csapatok képviselői mellett jelen volt a Forma-1 vezetője, Chase Carey, valamint sportigazgatója, Ross Brawn is.
A meetingen a Forma-1 vezetősége ismertette jövőre vonatkozó terveit, és amennyiben azok valóban megvalósulnak, gyökeres változások jöhetnek a száguldó cirkuszban. A sportág történetében először ugyanis költségvetési plafont vezethetnek be.
Úgy tudni, a Forma-1 csapatai 2021-től évi 150 millió dollárt költhetnek majd, a sportág bevételeit pedig egyenlőbb módon osztanák fel a mezőny tagjai között.
A 150 millió dolláros keretbe a versenyzők és a kulcspozícióban lévő vezetők fizetése, valamint a marketingköltségek nem számítanának bele. A Liberty állítja, a Forma-1 csapatai annyi bevételhez jutnak majd, hogy mindössze 30 millió dollárt kell szerezniük szponzoraik révén, hogy lefedjék az évi 150 millió dolláros költségeket.
A Ferrari kiváltságos helyzete részben megmaradna: az olasz istálló 50 millió dolláros bónuszt kapna – ám ez nagyjából fele annak az extra jutaléknak, melyből a maranellóiak részesednek. Emellett a motorgyártóknak is kosztanának 10 millió dolláros bónuszt.
Az extra bevételeket mindazonáltal a gyári csapatok nem használhatnák fel arra, hogy gyorsabbá tegyék autóikat.
A Liberty Media a technikai szabályokra vonatkozó terveket is ismertette: megtartanák az 1,6 literes V6-os turbómotorokat az MGU-H nélkül, viszont erősebb kinetikus energia-visszanyerő rendszereket [MGU-K] építenének az autókba. A motorfordulatot pedig 3000-es percenkénti fordulatra növelnék.
A meetinten természetesen elhangzott, olyan autókat szeretnének, melyek lehetővé teszik a versenyzők számára a versenyzést, az aerodinamikai szabályokat tehát úgy alakítanák ki, hogy az előzések könnyebbé váljanak az F1-ben.
A mai találkozón egyébként nem igazán értekeztek a résztvevők, a Liberty Media csupán prezentálta terveit, a részletekről pedig később egyeztetnek majd.
A találkozót követően egyébként Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke rögtön leült egyeztetni a Mercedes vezérkarával, Toto Wolff-fal és Niki Laudával.