2021-től költségvetési plafont vezetnének be az F1-ben! - F1VILÁG.HU

2021-től költségvetési plafont vezetnének be az F1-ben!

HIRDETÉS
Christian Horner (GBR) Red Bull Racing Team Principal, Dr Helmut Marko (AUT) Red Bull Motorsport Consultant and Cyril Abiteboul (FRA) Renault Sport F1 Managing Director at Formula One World Championship, Rd2, Bahrain Grand Prix, Practice, Bahrain International Circuit, Sakhir, Bahrain, Friday 6 April 2018.

Az F1VILÁG értesülései szerint 150 millió dolláros költségvetési plafont vezet be 2021-től a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media – az amerikai vállalat péntek délelőtt ismertette terveit a királykategória csapataival.

A bahreini találkozón a csapatok képviselői mellett jelen volt a Forma-1 vezetője, Chase Carey, valamint sportigazgatója, Ross Brawn is.

A meetingen a Forma-1 vezetősége ismertette jövőre vonatkozó terveit, és amennyiben azok valóban megvalósulnak, gyökeres változások jöhetnek a száguldó cirkuszban. A sportág történetében először ugyanis költségvetési plafont vezethetnek be.

Úgy tudni, a Forma-1 csapatai 2021-től évi 150 millió dollárt költhetnek majd, a sportág bevételeit pedig egyenlőbb módon osztanák fel a mezőny tagjai között.

A 150 millió dolláros keretbe a versenyzők és a kulcspozícióban lévő vezetők fizetése, valamint a marketingköltségek nem számítanának bele. A Liberty állítja, a Forma-1 csapatai annyi bevételhez jutnak majd, hogy mindössze 30 millió dollárt kell szerezniük szponzoraik révén, hogy lefedjék az évi 150 millió dolláros költségeket.

A Ferrari kiváltságos helyzete részben megmaradna: az olasz istálló 50 millió dolláros bónuszt kapna – ám ez nagyjából fele annak az extra jutaléknak, melyből a maranellóiak részesednek. Emellett a motorgyártóknak is kosztanának 10 millió dolláros bónuszt.

Az extra bevételeket mindazonáltal a gyári csapatok nem használhatnák fel arra, hogy gyorsabbá tegyék autóikat.

A Liberty Media a technikai szabályokra vonatkozó terveket is ismertette: megtartanák az 1,6 literes V6-os turbómotorokat az MGU-H nélkül, viszont erősebb kinetikus energia-visszanyerő rendszereket [MGU-K] építenének az autókba. A motorfordulatot pedig 3000-es percenkénti fordulatra növelnék.

A meetinten természetesen elhangzott, olyan autókat szeretnének, melyek lehetővé teszik a versenyzők számára a versenyzést, az aerodinamikai szabályokat tehát úgy alakítanák ki, hogy az előzések könnyebbé váljanak az F1-ben.

Hirdetés

A mai találkozón egyébként nem igazán értekeztek a résztvevők, a Liberty Media csupán prezentálta terveit, a részletekről pedig később egyeztetnek majd.

A találkozót követően egyébként Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke rögtön leült egyeztetni a Mercedes vezérkarával, Toto Wolff-fal és Niki Laudával.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

2021-től költségvetési plafont vezetnének be az F1-ben!
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!