A száguldó cirkusz vezetősége már évek óta dolgozik azon, hogy észszerűbb versenynaptárat rakjon össze — elsősorban a fenntarthatósági szempontokat, illetve a logisztikai kihívásokat szem előtt tartva. Mivel azonban a különböző versenyek szerződései eltérő időpontokban jártak le, ráadásul azok eltérő feltételekkel kerültek aláírásra korábban, az F1 vezetőségének nehéz dolga volt a racionalizálás terén.
Múlt héten azonban bejelentették, hogy a Monacói Nagydíj szerződését 2031-ig meghosszabbították, a verseny szervezői pedig belementek abba, hogy az eddigi, május végi időpont helyett 2026-tól már júniusban tartsák futamukat a hercegség utcáin.
Hasonlóan rugalmasnak bizonyultak a Kanadai Nagydíj szervezői is: mint az a Forma-1 hétfői közleményéből kiderült, a montreali futamot 2026-tól már az eddigieknél korábban, május harmadik vagy negyedik hétvégéjén rendezik meg. Mindez lehetővé teszi azt, hogy a bajnokság európai versenyeit csoportosítsák a nyári hónapokra, így nem kell tengerentúli megszakításokat alkalmazni.
„Rendkívül hálás vagyok a promóternek és a Kanadai Nagydíjban részt vevő összes kormányzati partnernek, a helyi, tartományi és nemzeti kormányzatoknak egyaránt” — mondta a bejelentés kapcsán Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója.
„Nagyra értékeljük mindazok hatalmas erőfeszítését, akik hozzájárultak az esemény ideiglenes infrastruktúrájának gyorsított kiépítéséhez, hogy a Forma-1 közösségét a korábbiaknál hamarabb fogadhassák. Ez a változás nemcsak fenntarthatóbbá teszi a jövőbeli versenynaptárunkat, hanem logisztikailag is észszerűbbé a csapataink és személyzetünk számára. A 2030-ig elérendő nettó zéró kibocsátásra vonatkozó elkötelezettségünk továbbra is prioritás számunkra, és az ilyen változtatásoknak köszönhetően jó úton haladunk célunk elérése felé.”
Az elmúlt években egyébként már megkezdődött a versenynaptár racionalizálása: a Japán Nagydíj átkerült tavaszra, míg az Azeri Nagydíj ősszel kerül megrendezésre.