A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön megerősítette, Jules Bianchira horrorisztikus mértékű, 254 G-s erők hatottak tragikus kimenetelű szuzukai balesetekor 2014-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön megerősítette, Jules Bianchira horrorisztikus mértékű, 254 G-s erők hatottak tragikus kimenetelű szuzukai balesetekor 2014-ben.
A Marussia néhai versenyzője kilenchónapnyi kóma után múlt pénteken hunyt el a nizzai kórházban, temetését kedden tartották szülővárosában.
Az FIA Biztonsági Bizottságának alelnöke, Andy Mellor elárulta, a francia versenyző a tavalyi Japán Nagydíjon akkora erővel csapódott neki az Adrian Sutil versenyautójának mentésében segédkező munkagépnek, mintha 48 méter magasból a földre ejtették volna autóját.
A GPS-adatok szerint Bianchi mintegy 211 km/órás sebesség mellett veszítette el az irányítást autója felett, mielőtt a 6,8 tonnás darunak ütközött volna. Pontosan 2,61 másodperccel később 125 km/órás sebességgel és 55 fokos szögben csapódott bele a munkagépbe versenyautója.
A versenyző füldugójában elhelyezett szenzorok mérései szerint a szakemberek kezdetben azt gyanították, a becsapódás mértéke 92 G-s volt, az Auto Motor und Sport című német szaklap szerint azonban a becsapódás pillanatában a füldugók kicsúsztak a versenyző fülében. Bianchira tehát valójában, a legfrissebb számítások szerint 254 G-s erő hatott.
„A gond az volt, hogy a Marussia részben a daru alá süllyedt, ezért az autót felülről megnyomta a munkagép” – nyilatkozta Andy Mellor.
„Úgy működött az egész, mint egy hirtelen fékezés. És kontakt volt a versenyző sisakja, valamint a munkagép között. Ez olyasvalami, amit korábban még soha nem tapasztaltunk.”
Az FIA Biztonsági Bizottságát vezető Peter Wright szerint rendkívül fontos volt alaposan kivizsgálni a történteket, hogy tanulni tudjanak belőle.
„Még mindig gyakran előfordulnak olyan balesetek, amilyeneket korábban még nem láttunk. Ez egy olyan forgatókönyv szerint zajlott, amilyet korábban el sem tudtunk képzelni. Ezért fontos volt, hogy a legapróbb részletig kivizsgáljuk, mi történt” – mondta a szakember.
Wright mindazonáltal cáfolta, hogy zárt pilótafülkével elkerülhető lett volna a tragédia.
„Az autót a „tető” állította volna meg, és bár a fejét nem érte volna el a munkagép, az eredmény ugyanez lett volna” – mondta.