Napra pontosan 3 éve mutatta be MP4-29-es kódjelű versenyautóját a nagyközönségnek a McLaren Forma-1-es csapata.
Napra pontosan 3 éve mutatta be MP4-29-es kódjelű versenyautóját a nagyközönségnek a McLaren Forma-1-es csapata.
Máig ez volt a wokingi gárda utolsó olyan versenyautója, melyben a Mercedes erőforrása dübörgött. Ekkor egyébként már ismert volt, hogy 2015-ben a McLaren Honda-motorokra vált.
3 éve írtuk az F1Világon:
A nagyágyúk közül elsőként a McLaren Mercedes alakulata rántotta le a leplet 2014-es versenyautójáról. Az MP4-29-es kódjelet viselő modellt idén Jenson Button és Kevin Magnussen terelgethetik.
A McLaren idén utoljára versenyez a Mercedes motorjaival, jövőre ugyanis már a Honda aggregátjait használják a Forma-1-ben. Ennek ellenére az előttünk álló, 2014-es idényre nem átmeneti évként tekint a patinás angol istálló: a cél természetesen a világbajnoki cím, főleg a kiábrándítóan alakult 2013-as szezon után.
A ma bemutatott MP4-29-es versenygép már első ránézésre is nagyban különbözik elődjétől: ez főképp a jelentősen átalakult technikai szabályok hozománya. Bár a fő beszédtémát az 1,6 literes V6-os turbómotorok szolgáltatják, bizony aerodinamikai téren is komoly változtatásokra volt szükség.
A legszembetűnőbb újítás kétségkívül az autó orránál keresendő, az autó ugyanis – ahogyan arra számítani lehetett – egy lefelé ívelő, nem túl esztétikus orrkiképzést kapott. Az első szárny keskenyebb lett, illetve a versenygép hátulja is jelentősen átalakult, köszönhetően annak, hogy az idei évtől kezdődően már nem lehet aerodinamikai célokra felhasználni a kipufogógázokat.
Az új turbómotorok, illetve az ERS-rendszer hűtési igénye jelentős, ez pedig komoly szempont volt az új versenyautó tervezése során.
A McLaren 2014-ben egy tapasztalt, világbajnok versenyzővel, Jenson Buttonnal, illetve egy újonccal, Kevin Magnussennel vág neki a bajnokságnak. Utóbbi versenyző a Force Indiához távozott Sergio Pérez helyét vette át.