A Forma-1 vezető személyiségei úgy gondolják, hogy a biztonsági autós periódusok döntő szerepet játszanak majd a hétvégén megrendezésre kerülő Európa Nagydíjon, és akár el is dönthetik a verseny végkimenetelét az új pályán Valenciában.
A Forma-1 vezető személyiségei úgy gondolják, hogy a biztonsági autós periódusok döntő szerepet játszanak majd a hétvégén megrendezésre kerülő Európa Nagydíjon, és akár el is dönthetik a verseny végkimenetelét az új pályán Valenciában.
A csapatok és a versenyzők is arra számítanak, hogy több alkalommal is pályára gördül majd a biztonsági autó a gyors vonalvezetésű spanyol ringen, ami akár el is döntheti a küzdelmet.
A jelenlegi szabály, miszerint a biztonsági autó pályán tartózkodásakor ideiglenesen lezárják a boxutcát, már nem egyszer okozott kalamajkát a versenyeken, legutóbb a hasonló karakterisztikával rendelkező Montrealban, ahol Lewis Hamilton figyelmen kívül hagyva a piros jelzést, nyílegyenesen beleszállt Kimi Raikkönen Ferrarijába a boxutca végén.
Mivel a beton- és gumifalak nagyon közel vannak a pályához Valenciában, igen nagy az esélye a baleseteknek, és mivel egyelőre nem tudni, mennyi idő alatt tudják eltakarítani a roncsokat, a csapatok arra számítanak, hogy több alkalommal is beküldik majd a biztonsági autót, ami kihatással lesz a stratégiákra.
A Force India technikai vezetője, Mike Gascoyne elmondta, csapata felkészült arra, hogy kihasználja a biztonsági autó színre lépésével járó lehetőségeket.
“Természetesen egy hozzánk hasonló kiscsapat örül a biztonsági autó felbukkanásának” – mondta a szakember az Autosportnak. “Mivel közel vannak a falak, és nehéz az autókat eltakarítani, több biztonsági autós periódusra is számítunk.”
“Egy olyan stratégián dolgozunk, ami lehetővé teszi számunkra, hogy ne a többiekkel együtt kelljen kihajtanunk a boxba, így talán előnybe kerülhetünk, ha borul a taktika.”
“Azonban ahhoz, hogy kialakítsuk a legmegfelelőbb stratégiát, birtokba kell vennünk a pályát, hogy megtudjuk, milyen a gumikopás, és egyáltalán miként teljesítünk. Ez is nagyban meghatározza a taktikát.”
Azonban azok a csapatok, amelyek az első helyekért harcolnak, nyilvánvalóan kevésbé örülnek a biztonsági autónak, mert az – az esetek túlnyomó részében – hátrányt jelent számukra.
Mark Webber, akinek csapata kemény harcban van a konstruktőrök negyedik helyéért, szintén aggodalmát fejezte ki a biztonsági autó pályára küldése miatt, mert az véleménye szerint akár tönkre is teheti versenyüket.
“Napjainkban a biztonsági autó pályára küldésével borul minden, és nem a versenyzők teljesítménye határozza meg a futam végkimenetelét” – mondta a Red Bull ausztrál pilótája az Autosportnak.
“Azonban ha szar hétvégéd van, akkor segíthet. Ez a legnagyobb probléma ezekkel a versenyekkel, ugyanis ha jó hétvégéd van, akkor a biztonsági autó azt teljesen tönkreteheti.”
“Az utcai versenyeken mindig nagyobb az esélye a biztonsági autó pályára küldésének, és a jelenlegi szabályokkal mindent elveszíthetsz” – tette hozzá Webber.