A BMW Sauber még az idei szezon vége előtt ismét pályára küldi kinetikus energiatároló rendszerével (KERS) felszerelt versenygépét, miután sikeresen lezárult az a vizsgálat, ami tisztázta, mi okozta a problémát a múlt hónapban megrendezett jerezi tesztek nyitónapján.
A BMW Sauber még az idei szezon vége előtt ismét pályára küldi kinetikus energiatároló rendszerével (KERS) felszerelt versenygépét, miután sikeresen lezárult az a vizsgálat, ami tisztázta, mi okozta a problémát a múlt hónapban megrendezett jerezi tesztek nyitónapján.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy a rendszer – amely áttervezése most is zajlik, miután egy alapvető problémát fedeztek fel benne, ami miatt elektrosokkot kapott a csapat egyik szerelője, mikor hozzáért a karosszériához – két hónapon belül készen áll majd az újbóli bevetésre.
A szakember azonban megerősítette, hogy a jövő heti monzai teszten biztosan nem viszik pályára a KERS-t.
“Még az idei szezonban tesztelni fogjuk, legalább egyszer” – mondta Theissen. “Azonban Monzában biztosan nem visszük pályára az új rendszert, mert a következő teszten csakis az Olasz Nagydíjra készülünk, hogy tökéletes legyen a csomagunk.”
Theissen szerint a vizsgálat eredménye, melyet megosztanak mind az FIA-val, mind pedig a rivális csapatokkal, nem csak a KERS, hanem a közúti autók fejlesztésére is kihatással lehet.
“Meglátásunk szerint az eredmények nem csak a KERS és a Forma-1, hanem a hibrid közúti autók jövője szempontjából is előrelépést jelentenek. A vizsgálat során nem csak az incidens okára kaptunk választ, hanem sikerült néhány olyan dolgot is felfedeznünk, amit mindenképpen tiszteletben kell tartanunk, mikor nagyfeszültségű rendszerekkel dolgozunk” – tette hozzá a német szakember.