A BMW Sauber mindent elkövet azért, hogy megemeltesse az autók minimum súlyhatárát a Forma-1-ben, mert a jelenlegi rendszerben komoly hátrányban vannak a nehezebb versenyzők a könnyebb riválisokkal szemben.
A BMW Sauber mindent elkövet azért, hogy megemeltesse az autók minimum súlyhatárát a Forma-1-ben, mert a jelenlegi rendszerben komoly hátrányban vannak a nehezebb versenyzők a könnyebb riválisokkal szemben.
Mindezt az is bizonyítja, hogy a német-svájci alakulat felemás stratégiával küldi pályára versenyzőit a hétvégi szezonnyitón.
Míg az alacsonyabb és könnyebb Nick Heidfeld megkapja a hibrid rendszert (KERS), “langaléta” csapattársa, Robert Kubica anélkül vág neki a szezonnyitónak, mert az eszköz extra tömege (30-40kg) teljesen tönkreteszi az autó súlyeloszlását.
A résztvevők többsége kemény diétán volt a téli felkészülési időszak alatt, ugyanis már akkor egyértelmű volt, hogy a KERS bevezetésével hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzők, ugyanis nekik kevesebb mozgásterük marad a ballasztok terén.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint elkerülhetetlen, hogy ne emeljék meg az autók minimum súlyhatárát, amin már évek óta nem változtattak, és jelenleg is 605 kg, pilótával együtt.
“Meg fogjuk emelni a súlyhatárt” – mondta. “Ez egy komoly probléma. Az, hogy az egyik autónkban helyet kapott a KERS, bizonyítja, hogy nem a rendszerrel van a baj.”
“A KERS készen áll az éles bevetésre, és biztos vagyok abban, hogy a mi eszközünk még a könnyebbek közül való. A szabályok hibásak, amik büntetik a nagyobb pilótákat.”
“Meg kell győződnünk arról, hogy minden pilóta a lehető legjobb csomaggal vágjon neki az adott futamnak, a pálya karakterisztikájától függően, így versenyről versenyre döntünk majd arról, bevetjük-e az új eszközt. A jövőben mindenképpen támogatjuk minimum súlyhatár megemelését.”