A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen bízik benne, hogy szakadni fog az eső a vasárnapi Német Nagydíjon, miután versenyzőik igen gyengén teljesítettek a szombati időmérőn.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen bízik benne, hogy szakadni fog az eső a vasárnapi Német Nagydíjon, miután versenyzőik igen gyengén teljesítettek a szombati időmérőn.
Robert Kubica a hetedik, míg csapattársa, Nick Heidfeld csak a tizenkettedik pozícióból vághat neki a vasárnapi megmérettetésnek.
“Természetesen többet vártunk a kvalifikációtól” – mondta Theissen. “Egyik versenyzőnk sem volt elégedett az autóval a szabadedzésen. Ezt tetézte az is, hogy további problémákkal kellett szembenéznünk.”
“Az első etapban Robert hatalmas forgalomba ütközött. A második etapban Nick megpördült, ami miatt nem tudott bekerülni az utolsó körbe. Ha megnézzük a helyezéseinket, akkor láthatjuk, hogy nem lesz egyszerű számunkra a holnapi verseny. Az időjárásról egyelőre még csak találgatni lehet, de számunkra az lenne a legnyerőbb, ha esne az eső.”
Bár a hetedik hely önmagában nem a legjobb, Kubica a körülményeket figyelembe véve elégedetten nyilatkozott.
“Nem vagyunk könnyű helyzetben, jobban is szerepelhettünk volna, de látva a teljesítményünket, örülök a jelenlegi helyezésemnek” – mondta a lengyel pilóta. “Nem kezdtük túl jól a hétvégét. Az első edzésen én hibáztam, és összetörtem az autót, majd a másodikon illetve a harmadikon a technika ördöge babrált ki velem.”
“Éppen ezért nem teljesítettünk túl sok kört ezen a hétvégén, de aztán az időmérő már jobb volt, nagyobb szerencsénk is volt, így végül bekerültem az utolsó etapba” – tette hozzá Kubica.
Közben Heidfeld bevallotta, egy vezetői hiba miatt nem tudott továbbjutni a második körbe.
“Természetesen a tizenkettedik hely csalódásra ad okot, különösen azok után, hogy minden jól alakult a második etapban” – magyarázta a német versenyző.
“A Q2-ben az első mért köröm jó volt, de az utolsó szektorban egy kis időt vesztettem. A gumik elkezdtek szemcsésedni, ami alulkormányozottsághoz vezetett. A második gyorskörömet pedig én rontottam el.”
“Egy kicsit későn kezdtem el fékezni a visszafordító előtt, és kicsúsztam. Most azon vagyok, hogy pontokat szerezzek a holnapi futamon, ez a minimális célom. Mivel nem vagyunk az első tízben, szabadon változtathatunk a stratégián, amit meg is teszünk, hiszen nem lehetetlen az előzés Hockenheimben.”