Egy nappal a Williams és a Renault bemutatója után, a BMW Sauber is lerántotta a leplet idei versenygépéről a spanyolországi Valenciában, ahol a csapat meg is kezdi az F1.09-es első komolyabb tesztprogramját.
Egy nappal a Williams és a Renault bemutatója után, a BMW Sauber is lerántotta a leplet idei versenygépéről a spanyolországi Valenciában, ahol a csapat meg is kezdi az F1.09-es első komolyabb tesztprogramját.
A BMW Sauber a hatodik forma-1-es alakulat, amely bemutatta vadonatúj versenygépét a nagyközönségnek.
Az F1.09 kinézetét tekintve teljesen eltér elődjétől, jóval egyszerűbb és letisztultabb, ami az idei évben bevezetésre kerülő, megváltozott aerodinamikai szabályoknak köszönhető.
Annak ellenére, hogy a BMW sokáig harcban volt a bajnoki címért a tavalyi évben, már nagyon korán megkezdte 2009-es versenygépe fejlesztését, ami mindenképpen jó előjel lehet a következő szezonra nézve.
A vezetőség nem titkolta, hogy bajnoki címet vár az F1.09-es modelltől, bár tisztában van azzal, hogy a drasztikus szabálymódosítások miatt bármi megtörténhet az idei szezonban.
“Fejleszteni egy új forma-1-es autót mindig izgalmas feladat, azonban ez alkalommal volt valami, ami miatt még különlegesebb volt. Szinte mindent a nulláról kellett kezdenünk” – mondta a csapat technikai koordinátora, Willy Rampf.
“Mindenek előtt, a slick gumik visszatérése természetesen nagyobb tapadást jelent, eközben viszont a balansz előrébb került: a bordák eltűnésével arányaiban jobban megnőtt az első abroncsok futófelülete, mint a hátsóké.”
“Ezért is különbözik annyira az új autó az elődjétől. A munkát már februárban, a szokásosnál két hónappal korábban megkezdtük, még azelőtt, hogy az F1.08-as teljesítette volna első versenyét. Célunk az volt, hogy egy aerodinamikailag hatékony autót készítsünk, ami a szabályok miatt drasztikusan lecsökkent leszorító erőt a lehető legjobban kompenzálja.”
A csapat ügyvezető igazgatója, Walter Reidl elmondta, mindent megtettek azért, hogy bizonyosságot szerezzenek arról, valóban minden a legnagyobb rendben van, és készen állnak arra, hogy elérjék végső céljukat, a bajnoki cím megszerzését az idei szezonban.
“Az F1.09 fejlesztése három nagyobb terület köré épült: az aerodinamika, az optimális gumihasználat, és a KERS integrálása” – magyarázta a szakember. “Innen indultunk ki, és ezekre a területekre fektettük a legfőbb hangsúlyt a tavalyi szezon során. Mindent megtettünk azért, hogy a lehető legkevesebbet hibázzunk, és ne fussunk vakvágányra, hogy idén, negyedik évünkben is sikerüljön elérnünk céljainkat.”
A német-svájci alakulat kezdte meg elsőként a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) tesztelését a versenypályán, bízva abban, hogy ezzel előnybe kerülhet riválisaival szemben a szezon első felében.
A csapat vezetője, Mario Theissen úgy gondolja, a hibrid rendszer segíthet abban, hogy a Forma-1 továbbra is a technológia csúcsa maradjon a motorsportban.
“A KERS fejlesztése is mutatja, hogy a Forma-1-nek úttörő feladata van a tömeggyártás felé. Az F1-ben olyan innovatív koncepciók mutatkozhatnak be, melyek élettartamuk és megbízhatóságuk miatt még nem érik el a tömeggyártáshoz szükséges szintet, de a fejlesztések nagy sebességgel haladnak előre.”
“A BMW-nél mindig is egyfajta technológiai laboratóriumként használtunk a forma-1-es projektet a tömeggyártás számára. A KERS rendszerrel ezt a hozzáállást pedig egy még magasabb szintre emeltük.”