A Bridgestone elárulta, hogy a tesztadatok kielemzése után kijelenthető, hogy a BMW Sauber versenygépe bánik a legkíméletesebben az abroncsokkal, és sokkal kevésbé fogyasztja azokat, mint a négy élcsapat autója, ami előnyt jelenthet számukra 2010-ben.
A Bridgestone elárulta, hogy a tesztadatok kielemzése után kijelenthető, hogy a BMW Sauber versenygépe bánik a legkíméletesebben az abroncsokkal, és sokkal kevésbé fogyasztja azokat, mint a négy élcsapat autója, ami előnyt jelenthet számukra 2010-ben.
A verseny közbeni tankolás betiltásával még nagyobb szerepet kapnak az abroncsok, ugyanis a futam elején hatalmas terhelést kell kibírniuk.
Arról nem is beszélve, hogy idén az első tíz helyezettnek azzal a gumival kell rajthoz állnia, amivel a legjobb idejét elérte az időmérő utolsó körében, így az, aki megengedheti magának, hogy lágyabb gumikon rajtoljon, komoly előnybe kerülhet.
“Számos csapat adatait hasonlítottuk össze, és megnéztük a négy leggyorsabbét (Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes), és azt kell mondanom, hogy a kopás tendenciája nagyon hasonló” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone fejlesztési vezetője az Autosportnak.
“Amikor 150kg plusz súllyal kezdik meg a versenyt, mind a közepes, mind a lágy keverékeket hasonlóan használják el, ezért egy nagyon szoros küzdelemre számíthatunk.”
A japán szakember azonban hozzátette, hogy “a BMW Sauber sokkal egyenletesebb, és jóval kíméletesebben bánik az abroncsokkal, mint az említett négy élcsapat, ami komoly előnyt jelenthet számára.”
A svájci gárda leköszönőben lévő technikai igazgatója, Willy Rampf korábban már elmondta, hogy a gumihasználat a C29-es modell egyik nagy erőssége.
“Az autónak nincsenek stabilitási problémái, és a teljesítménye, illetve az egyensúlya jól megtankolva igen erős” – mondta a szakember.
“Erre építünk, ami egy nagyon jó dolog. Autónk nem terheli meg túlzottan a gumikat, ezért elfogadható hosszúságú etapokat tudunk teljesíteni, anélkül, hogy kinyírnánk az abroncsokat.”
“Ez pedig lehetővé teszi számunkra, hogy rugalmasabbak legyünk a stratégia kialakításakor, ugyanis nem leszünk arra kényszerülve, hogy a gumikopás miatt álljunk ki a boxba.”