A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen a héten elmondta, hogy teljes mértékben támogatja a csapatok költségvetésének maximalizálását, ugyanis véleménye szerint csak így lehet hatékonyan csökkenteni a költségeket a jövőben.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen a héten elmondta, hogy teljes mértékben támogatja a csapatok költségvetésének maximalizálását, ugyanis véleménye szerint csak így lehet hatékonyan csökkenteni a költségeket a jövőben.
A tavalyi év második felében kirobbant gazdasági világválság kétségkívül felgyorsította az eseményeket az F1-ben, és a csapatok az év végén, eddig soha nem látott egységben, számos költségcsökkentő intézkedés bevezetéséről döntöttek.
Bár jó néhány korlátozás és megszorítás életbe lépett az idei évben, a csapatoknak most is meg van a lehetőségük arra, hogy annyit költsenek, amennyit csak óhajtanak.
Éppen ezért Theissen úgy gondolja, csakis a költségvetés maximalizálásával lehetne véget vetni az eszetlen költekezésnek.
“Alapos, és mélyreható megbeszéléseket folytattunk a költségvetés csökkentéséről a tavalyi évben” – mondta a német szakember. “Valójában mindig is jobban támogattuk a költségvetés maximalizálásának ötletét, mint az egyes technikai megszorításokat, mert ha spórolni akarunk, akkor limitálni kell az elkölthető pénz mennyiségét, ez az egyetlen célravezető megoldás.”
“A költségvetés maximálásával pedig szabad kezet kapnának a csapatok, és a rendelkezésükre álló pénzt ők oszthatnák be, olyan területekbe fektethetnék a pénzt és az energiát, amik szerintük versenyképessé teszik őket.”
Theissen továbbá úgy gondolja, hogy felügyelni is sokkal könnyebb lenne az új rendszert, ugyanis a technikai megszorítások ellenére, a csapatok biztosan megtalálják majd azokat a kiskapukat, amikkel előnybe kerülhetnek a többiekkel szemben.
“Nem hiszem, hogy ez olyan bonyolult lenne. Ha a költségvetést figyeled, akkor csak egy dolgot kell nézned. Véleményem szerint sokkal nehezebb felügyelni azt, hogy a csapatok mennyit használják a szélcsatornájukat, mennyit tesztelnek, és így tovább.”
A BMW csapatfőnöke azt is elmondta, hogy a szezonközi tesztek betiltásával, több dolgozójuktól meg kell majd válniuk, ugyanis alkalmazásuk feleslegessé válik az idei szezonban.
“Középtávon nincs értelme egy külön tesztcsapatot fenntartani, mert a szezon előtti és utáni teszteket a versenycsapat is végig tudja csinálni.”
“Ami a csapatunkat illeti, a tavalyi költségvetésünket is már 30%-kal csökkentettük a 2005-ös szinthez képest, és 2009-ben, illetve 2010-ben további csökkentés várható” – tette hozzá Theissen, aki ismét hangsúlyozta, hogy a német gyártó – a gazdasági világválság ellenére – továbbra is teljes mértékben elkötelezett a Forma-1 mellett.