A tavalyi autó totális átdolgozása az MP4-27-es versenygép – állítja a McLaren Mercedes főmérnöke, Tim Goss, aki elárulta azt is, természetesen mindent megtesznek azért, hogy megnyerjék az év első versenyét, mint ahogyan a 2012-es bajnokságot is.
A tavalyi autó totális átdolgozása az MP4-27-es versenygép – állítja a McLaren Mercedes főmérnöke, Tim Goss, aki elárulta azt is, természetesen mindent megtesznek azért, hogy megnyerjék az év első versenyét, mint ahogyan a 2012-es bajnokságot is.
Habár az elmúlt napokban arról lehetett hallani, a McLaren számos innovatív megoldást felvonultat majd új autóján, első ránézésre az MP4-27-es versenygép meglehetősen konzervatívnak tűnik, és a tavalyi autó logikus továbbfejlesztéseként említhető.
A McLarennél elismerik, bár külsőleg az új modell nagyban hasonlít a tavalyi versenyautóra, bőre alatt valójában számos újdonságot rejt.
„Kemény és ambiciózus célokat állítottunk be magunknak, és szeretnénk, ha ezeket elérnénk az első versenyen, illetve, ha lenne egy világbajnok autónk” – fogalmazott Tim Goss főmérnök. „Ez az autó az elejétől a hátuljáig totális átdolgozása a tavalyinak, nagyon kevés dolog van, amit áthoztunk a 2011-es modellből. Az üzemanyag-ellátó rendszer valamelyest ugyanaz, de majdhogynem minden más megváltozott az autón.”
„Büszke vagyok a csapatra, és azokra az erőfeszítésekre, melyeket eddig tettünk. Most a projekt következő fázisába érkezünk, ami arról szól, hogy miképp hozzuk ki a teljesítményt az autóból. Nagy terveink vannak, lesznek fejlesztések az első –és hátsó szárnyon, a padlólemezen és a karosszéria egyéb területein is.”
A gárda technikai igazgatója, Paddy Lowe hozzátette, a szigorú szabályok miatt nem könnyű innovatív megoldásokkal előrukkolni, ugyanakkor biztos benne, csapata kiváló munkát végzett az MP4-27-es konstrukció fejlesztése során.
„A szabályok egyre szűkebb keretek közé szorítanak minket. Egyik évről a másikra nem látunk radikális változásokat. Ez az autó hasonlít a tavalyihoz, de a karosszéria alatt nagy változások mentek végbe. A versenyautó hátulján is sokat dolgoztunk, mint ahogy a kipufogórendszert is át kellett variálni. Ez nagy kihívás elé állította az aerodinamikai szakembereket, hiszen nem csak kellő leszorítóerőt kellett találniuk, de meg kellett találniuk a megfelelő egyensúlyt is.”
Miután a fújt diffúzorok használatát idén már tiltják az FIA szabályai, a McLaren 2012-ben már nem használja a tavaly bemutatott U-alakú légbeömlőit. Lowe elárulta azt is, a wokingi gárda nem igazán foglalkozott az utóbbi hetekben sokat emlegetett reaktív felfüggesztéssel.
„Ez olyasfajta dolog, melyet a múltban már többször megvizsgáltunk, de úgy értékeltük, hogy nem volna legális a használata. Szóval most nem is foglalkoztunk vele.”