A Brawn idei modelljét, a BGP001-et szavazták meg az év versenyautójának a vasárnap esti Autosport Díjátadón Londonban. A brackley-i bázisú alakulat autója a Red Bull Racing RB5-öt előzve aratott diadalt a kategóriában.
A Brawn idei modelljét, a BGP001-et szavazták meg az év versenyautójának a vasárnap esti Autosport Díjátadón Londonban. A brackley-i bázisú alakulat autója a Red Bull Racing RB5-öt előzve aratott diadalt a kategóriában.
Talán senkit nem lepett meg, hogy az év versenyautója kategóriában a jelöltek között volt a Honda utódcsapata, a Brawn GP, és a rivális, a Red Bull Racing idei modellje.
A szavazatok összesítése alapján az idei bajnok Brawn autója került ki győztesként, ám az RB5-öt tervező Adrian Newey sem maradt díj nélkül, a brit szakember a rangos John Bolster trófeát vehette át a sportágban elért technikai sikereiért.
A Brawn istállót a tervező csoport két tagja, John Owen és Russel Cooley képviselte, ők vették át a díjat az egykori világbajnoktól, Damon Hilltől.
“Az volt a célunk, hogy sikeresek legyünk 2009-ben, és ez adott nekünk erőt és kitartást a téli felkészülési időszak alatt” – mondta Owen, aki természetesen köszönetet mondott Ross Brawnnak és Nick Fry-nak, hogy nem hagyták meghalni a csapatot a Honda tavalyi kivonulása után.
A japán nagyvállalatnak egyébként komoly szerepe volt abban, hogy ennyire sikeres volt a BGP001-es modell, hiszen már nagyon korán megkezdte annak fejlesztését, és a csapat eladása után is minden segítséget megadott a brackley-i bázison dolgozóknak.
A Brawn idei versenygépe végül kilenc győzelmet aratott az idei évben, az első hét futamból hatot megnyert, és bár a szezon második felében a Red Bull Racingtől, sőt még az egyre jobb formában lévő McLarentől is kikapott – a pontok tekintetében –, magabiztosan győzött mindkét bajnokságban.
Ahogy azt már említettük, a kategória második helyezettje a Red Bull Racing idei modellje, az RB5 lett, ami Adrian Newey tervezése, aki az eddigi munkásságáért szintén elismerést kapott.
“Az elmúlt 10 évben nem igazán változtak a szabályok, mindössze finomításokra volt lehetőség, ám 2009-ben teljesen új távlatok nyíltak meg előttünk, ismét elővehettük a kreativitásunkat, amit nagyon szeretek. Úgy gondolom, hogy kiváló munkát végeztünk” – mondta Newey, aki a Williamsszel és a McLarennel már többször felért a csúcsra.