A Brawn GP vezérigazgatója, Nick Fry megerősítette, hogy a brackley-i bázisú alakulat az utóbbi időben aláírt szponzori szerződéseivel, biztosítani tudja működését a következő három évben, így 2012-ig biztosan marad az F1-ben.
A Brawn GP vezérigazgatója, Nick Fry megerősítette, hogy a brackley-i bázisú alakulat az utóbbi időben aláírt szponzori szerződéseivel, biztosítani tudja működését a következő három évben, így 2012-ig biztosan marad az F1-ben.
Azt már év eleje óta tudni lehet, hogy a csapat költségvetése megvan az idei évre, amelynek jelenős részét még a Honda folyósította, ám az eddig nem volt biztos, hogy sikerült-e szponzori szerződéseivel garantálnia jövőjét a következő évekre.
Fry azonban pontot tett a találgatások végére, és az Autosportnak megerősítette, hogy az utóbbi időben aláírták azokat a szponzori szerződéseket, melyekkel nem csak a jövő évre, hanem a következő háromra bebiztosították a csapat jövőjét.
“Egy másodpercig sem aggódunk az idei, a jövő évi, az azt követő, és az azutáni finanszírozás miatt” – mondta Fry. “Csak nevetek, mikor az emberek a pénzről beszélnek, mert mindig is megvolt a költségvetésünk az idei évre.”
“Sem Ross, sem én nem vettük volna át a gárdát, ha nem lett volna meg a szükséges pénz az idei évre.”
“Aláírtunk néhány csinos kis szerzősét, amit majd az új autó bemutatóján jelentünk be, de majd meglátjuk, mi fog történni. Szóval azt kell mondanom, hogy nem aggódunk, hiszen biztosítva van a jövőnk a következő három évre.”
Ahogy arra számítani is lehetett, Fry megerősítette, hogy a Virgin logói a jövő évben már nem lesznek autóikon, ugyanis nem tudtak megegyezni Richard Bransonnal, aki az újonnan érkező Manor Grand Prix oldalán folytatja tovább forma-1-es pályafutását a jövő évben.
“Kiváló kapcsoltunk volt a Virginnel” – mondta. “Láthatták, hogy versenyről versenyre más matricákat helyeztünk fel számukra, ami az extra kéréseiknek volt köszönhető, és ami persze növelte a bevételeinket.”
“Kiválóan mutatkoztak be a Forma-1-ben, és ott segítünk nekik, ahol csak tudunk, hogy mit miként csináljanak a Manornál. Tényleg bízom abban, hogy nem csak a következő évben, hanem a jövőben is sikeresek lesznek, mert egy kiváló cég, és jól jár velük a Forma-1.”
A csapat vezetője, Ross Brawn azonban elmondta, hogy nagyon nem volt egyszerű tárgyalniuk az érdeklődő befektetőkkel, amíg nem került aláírásra az új Concorde Egyezmény, mellyel további három évre bebiztosították a Forma-1 jövőjét.
“Nem volt egyszerű a dolgunk, mert a szponzorok tudni akarták, hogy mi a helyzet, azonban most úgy tűnik, kezd megoldódni minden” – mondta. “Mindenkinek sokkal könnyebb, mert már tudjuk, hogy miként alakulnak a dolgok a jövőben.”
“Tudjuk, hogy a következő három évben még biztosan ebben a bajnokságban versenyzünk, és bízom abban, hogy még ennél is tovább, és nem kell ismét elővennünk a rivális bajnokság megalakításának terveit.”
A csapatfőnök sem kívánt arról nyilatkozni, milyen emblémák kerülnek majd fel autóikra a következő idényben, ám az utóbbi időben az Emirates légitársaságot, a Monster energiaital-gyártót, a Bwint, illetve a Telmex-et hozták szóba a csapattal.