A Brawn tartalékpilótája, Alexander Wurz elárulta, hogy mi csapata sikerének titka, miután az eddig megrendezett nyolc futamból hatot megnyert, és eddig minden jel arra utal, hogy bezsebeli mindkét bajnoki címet az idei évben.
A Brawn tartalékpilótája, Alexander Wurz elárulta, hogy mi csapata sikerének titka, miután az eddig megrendezett nyolc futamból hatot megnyert, és eddig minden jel arra utal, hogy bezsebeli mindkét bajnoki címet az idei évben.
A Honda tavalyi kivonulását követően sokáig úgy tűnt, végleg megszűnik a brackley-i bázisú alakulat, ám az akkori csapatfőnök, Ross Brawn átvette az irányítást, és szinte a “semmiből” azonnal a mezőny élére került, esélyt sem adva a nagyoknak.
Később kiderült, hogy részben annak köszönhetik nagy előnyüket, hogy már jóval a többiek előtt megkezdték idei autójuk fejlesztését, nem beszélve arról, hogy a Honda rengeteg pénzt injektált a projektbe.
Wurz azonban érdekes részleteket osztott meg a nagyközönséggel, amik tudatában egyáltalán nem meglepő, hogy most a Brawn vezeti a bajnokságot a Forma-1-ben.
“Az autót három irányba kezdték el fejleszteni a szélcsatornában, melyek közül kettő rossznak bizonyult, így a csapat azonnal váltani tudott a harmadikra, és ennek köszönhető az idei siker” – mondta az osztrák versenyző a News-nak.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Hondának a tavalyi évben nem kevesebb, mint öt szélcsatornája működött, és 500 millió eurós büdzsével dolgozott már az idei autón.
“Minden bizonnyal a Brawn a rajtrács legdrágább autója, ami mögött a valaha volt legkisebb működési költségvetés áll” – folytatta Wurz, aki mindezek ellenére úgy gondolja, hogy a Red Bull befogta a Brawnt, és az említett két csapat egyenlő esélyekkel szállhat harcba a győzelmekért a szezon hátralévő tíz versenyén.
“Azt kell mondanom, hogy a Brawn és a Red Bull azonos szinten áll, és minden attól függ, kinek miként fekszik az adott pálya, illetve a körülmények.”