A kétszázadik nagydíj ünneplése után a Bridgestone most az FIA Forma-1 Világbajnokság tizenharmadik futamára, az ING Belga Nagydíjra készül, ami a Bridgestone 201. versenye lesz 1997 óta.
A kétszázadik nagydíj ünneplése után a Bridgestone most az FIA Forma-1 Világbajnokság tizenharmadik futamára, az ING Belga Nagydíjra készül, ami a Bridgestone 201. versenye lesz 1997 óta.
Ellentétben a teljesen új valenciai városi pályával, a következő versenyre egy mára állandónak számító ringen, a Spa Francorchamps-on kerül sor, amit teljesen átitatott a motorsport hagyománya.
A 7 kilométer hosszú Spa a szezon leghosszabb pályája – több mint egy kilométerrel hosszabb a többinél –, és nemcsak hosszúságában az első, de kiképzésének minőségében is kiemelkedő.
Nagy sebességű pályáról van szó, de ellentétben a legtöbb ilyen jellegű helyszínnel, ez nagy leszorító erőt igényel. Az éles egyes kanyart követő ereszkedő szakasz a világhírű Eau Rouge és Raidillon kanyar-együttesbe torkollik, ahol kezdetét veszi az a tizenkilenc kanyarból álló nehéz sorozat, melyet a félelmetes Blanchimont kanyar, majd a végső sikán zár.
Az abroncsok tekintetében igen kemény pályának számít a Spa, és a Bridgestone a két legkeményebb gumikeveréket, a kemény és médium keverékét hozza majd ide. A tavalyi szezonhoz képest ez változást jelent, mert akkor médium és lágy gumikeveréket használtak. A sebesség rendszerint megközelíti vagy meghaladja a 300 km/órát, míg a leglassabbnak számító első kanyart alig több mint 60 km/órával lehet csak bevenni.
A Bridgestone közvetlenül a futam előtt Monzában tesztelte a spái pályára hozott abroncsokat: a kemény és médium gumikeveréket.
“Spa nagy kihívást jelent mind a pilóták, mind a mérnökök számára” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone abroncsfejlesztési osztályának vezetése. “Ez a szezon leghosszabb pályája, rendkívül komplex, s változatos lejtői csak fokozzák a kihívást.”
“Nagy sebességű és az abroncsokat fokozottan igénybevevő pálya, a nagy leszorító erő miatt. Emellett Belgiumban gyakran változik az időjárás, sokszor fordult már elő, hogy esett az eső a versenyeken, így Spa előreláthatóan mindenkinek kemény feladatot jelent majd.”
“Az idén egy fokozattal keményebbre változtattuk a gumiösszetételt, mivel tavaly problémáink voltak a hőállósággal, és jobb eredményeket várunk a keményebb keverékek használatától.”
Forrás: Bridgestone Magyarország