A Bridgestone kemény és lágy gumikeverékkel indítja a kilenc futamból álló európai szezont a hétvégi Spanyol Nagydíjon, a Barcelonához közeli katalán ringen, ahol a legtöbb csapat módosított autójával áll fel a rajtrácsra.
A Bridgestone kemény és lágy gumikeverékkel indítja a kilenc futamból álló európai szezont a hétvégi Spanyol Nagydíjon, a Barcelonához közeli katalán ringen, ahol a legtöbb csapat módosított autójával áll fel a rajtrácsra.
A Spanyol Nagydíj az idei forma-1-es bajnokság ötödik állomása. A barcelonai pályát jól ismerik a csapatok, hiszen az előszezoni tesztelések nagy részét itt, a 4.66 kilométer hosszú pályaszakaszon végzik.
A pálya vonalvezetése – az egyetlen hosszú egyenes szakasz és a számtalan gyors kanyar – kompromisszumot igényel a beállításoknál.
A pálya igencsak igénybe veszi az abroncsokat, ezért választotta a Bridgestone a kemény és a lágy keveréket. Különösen a baloldali első abroncs van jelentős igénybevételnek kitéve.
Mint minden pályán, itt is komoly kihívást jelent kompromisszumot találni az egyenes szakaszokhoz szükséges kisebb és a kanyarokból való kigyorsításhoz megfelelő nagyobb leszorító erő között. Az egymást követő kanyarok kiemelt figyelmet követelnek meg és az itt elért nagy sebesség miatt jelentős erők hatnak az abroncsokra.
Milyen kihívást jelent a barcelonai pálya?
Hirohide Hamashima: “Abroncskopás tekintetében a barcelonai pályafelszín a közepesen nehéz pályák közé tartozik, de a strapabíróság és a kormányozhatóság miatt a keményebb keverékeket választottuk. A bal első abroncs nagy terhelésnek van kitéve, s a csapatok és pilóták számára nem kis feladat lesz előnyt szerezni ezen a pályán, amelyet mindannyian jól ismernek.”
Milyen hatása lesz annak, hogy sok csapat ezen a pályán végezte az előszezoni teszteléseket?
Hirohide Hamashima: “A csapatoknak természetesen segítségükre lesz a beállításnál, hogy már kitapasztalták az új autókat ezen a pályán. A levegő és a pálya hőmérséklete azonban valószínűleg magasabb lesz, mint teszteléskor volt, és ez érezteti majd a hatását. Általában nagyon közeli köridők és versenyeredmények születnek itt. A pálya kiképzése kiegyensúlyozott, így jól mutatja az autó általános egyensúlyát is. Az az autó, amelyik jól szerepel Barcelonában, másutt is jó eséllyel szerepelhet.”
Forrás: Bridgestone Magyarország