A Bridgestone F1 vezetői készen állnak arra, hogy meggyőzzék a japán cégóriás igazgatótanácsát arról, hogy gondolják át korábbi döntésüket, és a csapatok kérésének eleget téve a jövőben is maradjanak a sportban.
A Bridgestone forma-1-es részlegének vezetői készen állnak arra, hogy meggyőzzék a japán cégóriás igazgatótanácsát arról, hogy gondolják át korábbi döntésüket, és a csapatok kérésének eleget téve a jövőben is maradjanak a Forma-1-ben.
A csapatok vezetői a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjnak helyet adó Barcelonában többször is összeültek, hogy megvitassák lehetőségeiket, és arra jutottak, hogy talán az lenne a legjobb, ha sikerülne meggyőzniük a Bridgestone-t a maradásról.
A japán cégóriás motorsport igazgatója, Hiroshi Yasukawa, és a Bridgestone Europe újonnan kinevezett ügyvezetője, Makio Ohashi is találkozott a csapatokkal, valamint a sportág vezetőivel, akikkel a hírek szerint konstruktív tárgyalásokat folytatottak.
Bár a Bridgestone továbbra is tartja magát ahhoz, hogy jelenlegi szerződése lejárta után, azaz az idei év végén elhagyja a sportágat, Yasukawa megerősítette, hogy értesíteni fogja a japán vezetést arról, hogy mi a csapatok kérése.
„Minden egyes versenyt követő megbeszélés után jelentést küldünk Japánba, így értesíteni fogjuk az igazgatótanács tagjait, hogy mi történt a hétvégén. Mr. Ohashi szintén felismerte, hogy a Forma-1 nagyon fontos a Bridgestone számára” – mondta Yasukawa az Autosportnak.
„Igazán becsülöm a csapatok törekvését, és nagyon örülünk annak, hogy továbbra is bíznak a cégünkben, és azt szeretnék, hogy a Bridgestone maradjon a Forma-1-ben. Talán át kell gondolnunk a dolgot a piac és a környezet miatt.”
„Azt is tudjuk, hogy az F1 most már sokkal jobban figyel a környezetre, és új erőforrások érkeznek (2013-ban). Mindezek ellenére semmi nem változott, cégünk már korábban kijelentette, hogy sajnálatos módon, az év végén leállítja forma-1-es projektjét.”
A Mercedes GP ügyvezetője, Nick Fry elmondta, hogy a csapatok továbbra is higgadtak, de mindenki tisztában van azzal, hogy mielőbb döntést kell hozniuk, hiszen a jövő évi autók tervezése és fejlesztése már javában elkezdődött.
„Úgy gondolom, hogy a következő tíz napban döntést kell hoznunk” – magyarázta. „Az viszont megnyugtató, hogy sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint három héttel ezelőtt voltunk, mikor csak egy lehetőség volt nyitott számunkra.”
„Most három beszállító közül választhatunk, és a tárgyalások továbbra is zajlanak arról, hogy megpróbáljuk meggyőzni a Bridgestone-t a maradásról.”
A csapatok a hétvégén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjon tovább egyeztetnek, hiszen nem vehetik biztosra a Bridgestone maradását, fel kell készülniük arra az esetre is, ha a japánok maradnak eredeti tervüknél, és valóban kiszállnak.
A Reuters információi szerint a Michelin és a Pirelli ajánlata a legkedvezőbb az új beszállítók közül, ám a csapatok között nincs egyezség. A nagycsapatok kisebb technikai kockázatot akarnak vállalni, ezért a franciák mellett voksolnak, míg a kicsik inkább az olcsóbb megoldást támogatják, azaz az olaszokat.
A Michelin korábban viszont jelezte, hogy őket csak akkor érdekli a visszatérés, ha nem csak egyedüli beszállítóként lesznek jelen a sportban, ám a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a csapatok a költségek miatt jobb szeretnék elkerülni a gumiháborút.
„Ha több beszállító van, akkor a tesztek és a fejlesztés terén korlátozni kell azokat” – mondta. „Elviekben a Michelin versenyt akar, hogy harcba szállhasson konkurensével, de szerintem azzal is elégedett lenne, ha első körben egyedüli beszállító lenne, és majd csak azután osztozna mással.”