A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás a jövő évtől növelné a különbséget a nagydíjakon a csapatok rendelkezésére bocsátott gumikeverékek között, hogy ezzel is izgalmasabbá tegye a küzdelmet.
A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás a jövő évtől növelné a különbséget a nagydíjakon a csapatok rendelkezésére bocsátott gumikeverékek között, hogy ezzel is izgalmasabbá tegye a küzdelmet.
A japán nagyvállalatnak a jövő héten lesz lehetősége utoljára tesztelni a 2009-es szezonra szánt abroncsait, még mielőtt azokat benyújtja az FIA-nak augusztus végén.
A Bridgestone vezetése azonban elhintette, nagy valószínűséggel változtatni fog koncepcióján, hogy nagyobb legyen a különbség a csapatok rendelkezésére bocsátott keverékek között a versenyeken.
A jelenlegi szabályok kimondják, hogy a csapatoknak mindkét gumikeveréket használniuk kell a versenyen. Bár eddig a két keverék nagyban hasonlított egymáshoz, a csapatok és a megfigyelők is azt javasolják, hogy az izgalmak fokozása érdekében legyen nagyobb különbség a két gumikeverék között.
A Bridgestone Motorsport gumifejlesztési osztályának vezetője, Hirohide Hamashima úgy gondolja, hogy a jövő évtől a jelenlegi egy keménységi fokozat helyett, akár kettő is elválaszthatná egymástól az adott futamra szánt keverékeket.
Ez pedig azt jelentené, hogy például Monacóban a szuper lágy és lágy gumik helyett szuper lágy és közepes keverékeket bocsátana a japán nagyvállalat a csapatok rendelkezésére.
“Azon gondolkodunk, hogy a jövő évtől két keménységi fokozat válassza el egymástól az adott futamra szánt gumikat. Természetesen más lesz a keverékek közötti különbség a slick gumik esetében, hiszen a slickek puhábbak, mint a bordázott abroncsok” – mondta a japán szakember.
“Természetesen a jövő évben is kétfajta keveréket szállítunk majd a csapatoknak a versenyekre. Azonban mivel sokan arra panaszkodtak, hogy jelenleg túl kicsi a különbség a két keverék között, azt tervezzük, hogy ezen változtatunk a következő idényben” – tette hozzá Hamashima, aki figyelmeztetett, túl nagy különbségnek sem szabad lennie a két gumi között.
“Egy kicsit el kell távolítani a két keveréket egymástól, azonban óvatosan kell eljárnunk, mert ha túl nagy a különbség, akkor pénteken, ha túl kicsi, akkor vasárnap fognak panaszkodni a csapatok.”