A Bridgestone vezetése úgy gondolja, hogy az új slick abroncsok komoly kihívást tartogatnak majd a csapatok és a versenyzők számára, miután a japán cégóriás az elmúlt napokban leadta a 2009-es specifikációjú gumik végleges változatát az FIA-nak.
A Bridgestone vezetése úgy gondolja, hogy az új slick abroncsok komoly kihívást tartogatnak majd a csapatok és a versenyzők számára, miután a japán cégóriás az elmúlt napokban leadta a 2009-es specifikációjú gumik végleges változatát az FIA-nak.
Az egyedüli beszállítóként tevékenykedő nagyvállalat az elmúlt hónapokban rengeteg időt töltött azzal, hogy kikísérletezze, milyen keverékű slick gumikkal lássa majd el a csapatokat a jövő évben, ugyanis többen arra panaszkodtak, hogy egyes versenyeken szinte alig volt különbség a kétfajta abroncs között.
A Bridgestone az elmúlt napokban, a határidőt betartva, sikeresen leadta a jövő évre szánt abroncsok végleges változatát a szövetségnek. A japán cégóriás vezetése elárulta, a 2009-es keverékek között nagyobbak lesznek a különbségek, különösen a kopás terén.
A Bridgestone gumifejlesztési részlegének vezetője, Hirohide Hamashima elmondta, az újfajta keverékek miatt jóval több dolguk lesz majd a csapatoknak a következő idényben.
A japán nagyvállalat ismét négyfajta keverék közül választja majd ki azt a kettőt, amelyet a csapatok rendelkezésére bocsát az adott versenyen.
“Az idei évhez hasonlóan, jövőre is kétfajta keverékkel készülünk egy-egy versenyre, melyek között idő-, és karakterisztikabeli különbségek is lesznek” – mondta Hamasima az Autosportnak. “A gumikopás mértéke is más lesz a különböző keverékek esetében, így a csapatok számára ez további nehézséget okozhat.”
A japán szakember azonban hozzátette, hogy a különbségek – a kopásbeli eltérések miatt – csak a hosszabb etapok során lesznek szembetűnőek, az abroncsok első körben mutatott teljesítménye nagyon hasonló lesz.
“A legjobb köridők nagyon közel lesznek egymáshoz, azonban a második körben már akár három tized vagy még ennél is több lehet majd a különbség a keverékek között. A lágyabb gumi igen hamar elkezd kopni, míg a keményebb sokkal egyenletesebb.”
A Bridgestone egyelőre még nem döntött arról, miként különbözteti meg egymástól a keverékeket.
“Továbbra is fontolgatjuk, hogy a gumik peremére tennénk egy jelzést, vagy hasonlót, azonban erről még nem született döntés” – magyarázta Hamashima.