A Bridgestone mérnökei szerint Lews Hamilton defektjét a túlzott szemcsésedéssel járó delamináció okozta a hétvégi Török Nagydíjon. A japán cégóriás azonban még vizsgálja a probléma pontos okát tokiói főhadiszállásán.
A Bridgestone mérnökei szerint Lews Hamilton defektjét a túlzott szemcsésedéssel járó delamináció okozta a hétvégi Török Nagydíjon. A japán cégóriás azonban még vizsgálja a probléma pontos okát tokiói főhadiszállásán.
A Bridgestone gumifejlesztési osztályának igazgatója, Hirohide Hamashima a vasárnapi verseny után magával vitte Japánba Hamilton megsérült abroncsát, hogy a szakemberek további vizsgálatokat végezzenek el azon, ugyanis a helyszínen nem találták meg a probléma pontos okát.
A kezdeti vizsgálatok azonban kimutatták, hogy biztosan nem törmelék okozta a defektet. A Bridgestone mérnökei jelenleg arra gyanakszanak, hogy a túlzott szemcsésedés miatti delamináció következtében sérült meg a gumi. Ez akkor következhet be, ha a kisebb gumiszemcsék egy nagyobb szemcsévé alakulnak, aminek megváltozik a sűrűsége és ezzel a szilárdsága, ami egy idő után defekthez vezethet.
Hamashima megerősítette, hogy a kezdeti vizsgálatok delaminációra utalnak, ám hozzátette, a Bridgestone számára továbbra sem tiszta, milyen erőhatások következtében szakadt el a gumi.
“A túlzott szemcsésedés következtében fellépő delamináció okozta a hibát” – mondta Hamashima az Autosportnak. “Lewis komoly alulkormányozottsággal küszködött a nyolcas kanyarban, és a korrigálás következtében jobban elfordította a kereket. Ez pedig azt eredményezte, hogy a kilences kanyar előtti fékzónában a szemcsék összeálltak. Egyelőre még nem tudjuk, milyen extra erőhatás érte az abroncsot, hogy az a delamináció miatt elengedett.”
A Bridgestone most azt vizsgálja, hogy esetleg nem kapotte-e ütést a gumi az egyik kerékvetőn, akár a korábbi körökben.