A Bridgestone vezetése úgy gondolja, hogy a csapatok hamar alkalmazkodni fognak a slick gumikhoz, amik sok nehézséget okoztak számukra az első téli teszteken, ugyanis azok a vártnál jóval durvábban koptak.
A Bridgestone vezetése úgy gondolja, hogy a csapatok hamar alkalmazkodni fognak a slick gumikhoz, amik sok nehézséget okoztak számukra az első téli teszteken, ugyanis azok a vártnál jóval durvábban koptak.
Az új szabályok értelmében, 1997 után ismét sima felületű (slick) abroncsokon versenyezhetnek a csapatok az F1-ben.
Mivel a méretek nem változtak, az első abroncsok futófelülete nagyobb mértékben növekedett, mint a hátsóké, ami nemkívánatos túlkormányozottságot eredményezett, amit az is bizonyít, hogy a hosszú etapok alatt igencsak elkoptak a hátsó gumik az első teszteken.
Bár a csapatok aggódnak amiatt, hogy nehéz lesz megfelelően beállítani az autókat, a Bridgestone motorsport főmérnöke, Jun Matsuzaki úgy gondolja, hogy a résztvevők még a szezon kezdete előtt megoldást találnak problémáikra.
“A csapatok még csak most kezdik megérteni a slick gumikat és az aerodinamikai szabályokat, így számos előrelépést várhatunk minden téren” – mondta a japán szakember az autosport.com-nak.
“A jerezi pálya igen nagy terhelést jelent a hátsó gumiknak. Továbbá decemberben a szokásosnál hidegebb volt a spanyol ringen, ami miatt nagyobb volt a szemcsésedés a hátsó gumikon, így a kopás is nagyobb mértékű volt, mint a melegebb időben.”
“A gumi mérete egy tényező, de az összetétel és a konstrukció is komoly szerepet kap. A hátsó abroncsok szerkezetét továbbfejlesztettük a slick gumik visszatérésével, hogy megtartsuk az egyensúlyt az első és a hátsó abroncsok között.”
“A slick gumik visszatérése természetesen kihat az egész autó viselkedésére, ám biztos vagyok abban, hogy mindezt át lehet hidalni a megfelelő beállításokkal, ami meglátásom szerint nem okozhat különösebb gondot a csapatoknak, ha már jobban megismerik a gumikat.”
Az új aerodinamikai szabályok bevezetésével, amik az eddiginél jóval kisebb leszorító erőt eredményeznek, sokkal nagyobb szerepet kapnak az abroncsok a következő idényben, mert leginkább azok generálják a tapadást.