Az idei évtől egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás nagy valószínűséggel a jövő évben sem változtat abroncsai szerkezetén, pedig egyesek azt szeretnék, hogy nagyobbak legyenek a különbségek a keverékek között.
Az idei évtől egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás nagy valószínűséggel a jövő évben sem változtat abroncsai szerkezetén, pedig egyesek azt szeretnék, hogy nagyobbak legyenek a különbségek a keverékek között.
A japán nagyvállalat az idei évre négy különböző keverékű abronccsal készült, hogy azok az összes pályán megfelelő tapadást biztosítsanak a csapatok számára. A négy keverékből azonban csak kettőt használhatnak a csapatok egy versenyen, melyet a Bridgestone előzőleg határoz meg.
Ettől azt várták a szakemberek, hogy a különböző stratégiáknak köszönhetően sokkal kiélezettebb és kiszámíthatatlanabb lesz az idei bajnokság, azonban ez nem valósult meg, ugyanis a különböző keverékek nagyon hasonló tulajdonsággal bírnak.
Mindezek ellenére a Bridgestone vezetése elégedett a jelenlegi helyzettel, és megerősítette, nem fog változtatni szemléletén a 2008-as idényben, így minden marad a régiben.
“Számunkra minden rendben megy” – mondta a Bridgestone főmérnöke, Kees van de Grint. “Úgy gondolom, jó ötlet volt az, hogy egy versenyen kétféle gumikeveréket kell használniuk a pilótáknak. Ezzel biztonságosabbá váltak a versenyek, és a különböző stratégiáknak köszönhetően valamelyest izgalmasabbak lettek a megmérettetések, illetve az időmérő edzések.”
“Természetesen megértem azokat, akik azt szeretném, hogy legalább öt másodperc legyen a két keverék között, de ez technikailag nem kivitelezhető. Úgy gondolom, hogy a televízió nézők számára is érdekes lehet a fehér csíkkal jelölt gumi. Mi elégedettek vagyunk, így ha rajtunk múlik, nem változtatunk a szabályokon” – tette hozzá a japánok szakembere, aki szerint jól döntöttek, hogy nem változtattak a különböző keverékek szerkezetén.
“Az egyik legjobb döntésünk az volt, hogy nem fejlesztettük tovább, illetve nem változtattunk az abroncsok konstrukcióján, ugyanis az komoly kihatással lett volna az autók egyensúlyára, a súlyelosztásra, és még számos dologra. A változtatásokkal sokat segítettünk volna a nagyobb csapatoknak, melyek könnyebben tudtak volna alkalmazkodni az új termékekhez. Éppen ezért, minden szempontból jól döntöttünk, hogy maradtunk az eredeti konstrukciónál” – magyarázta van de Grint.
A Bridgestone mérnöke továbbá azt is elmondta, az egyetlen dolog, amin valószínűleg változtatni fognak, az nem más, mint hogy tartósabbá tegyék a gumikat, illetve extra energiát fordítanak majd arra, hogy a lágyabb keverékek jobban működjenek Kanadában a jövő évben.
“Nyilvánvalóan egy kicsit mindegyik keveréken dolgozni fogunk, hogy javítsunk a tapadásukon. Mindig van mit javítani egy terméken. Ha sikerül javítanunk a közepes és lágy keverékek hőmérsékleti görbéjén, akkor egy jobb terméket kapunk, ami viszont nem azt jelenti feltétlenül, hogy gyorsabb lesz a gumi” – magyarázta.
“Kanadában nem voltam megelégedve a lágyabb gumikkal, így azokon is javítanunk kell, mert szerintem nem szabad áttérnünk a keményebb gumik használatára Montrealban. Meg kell értenünk, miért nem működtek úgy a gumik, ahogy azt szerettük volna. Talán a pálya burkolata adhat erre magyarázatot, vagy az sem kizárt, hogy a szuper lágy abroncs nem volt ideális. Ezt ki kell vizsgálnunk.”