Azt követően, hogy tavaly szinte teljesen elfogytak a szuper lágy keverékek a verseny végére, a Bridgestone vezetése úgy döntött, hogy nem kockáztat, és egy fokozattal keményebb abroncsokat szállít Ausztráliába.
Azt követően, hogy tavaly szinte teljesen elfogytak a szuper lágy keverékek a verseny végére, a Bridgestone vezetése úgy döntött, hogy nem kockáztat, és egy fokozattal keményebb abroncsokat szállít Ausztráliába.
A japán cégóriás a tavalyi évben a szuper lágy és a közepes gumikeverékeit vitte magával az akkor a szezon első futamának helyet adó Ausztrál Nagydíjra, ahol az utolsó körökre teljesen elfogytak a gumik, ami komoly kalamajkát okozott.
A Bridgestone éppen ezért változtatott stratégiáján, és egy fokozattal keményebb keverékeket visz magával az Ausztrál Nagydíjra, ami a szezon második versenyének ad otthont az idei bajnokságban.
“A gumistratégia nagyon fontos lesz 2010-ben, hiszen nem lesz tankolás a futamok közben, ami korábban meghatározta a kiállások időpontját” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone gumifejlesztési részlegének vezetője.
“Az összes száraz pályás gumikeverékünkön változtattunk az idei évre, hiszen az autók jóval nehezebbek lesznek, és nagy valószínűséggel az etapok is hosszabbak lesznek. Továbbá a felmelegítési időt is megpróbáltuk lejjebb vinni.”
“Keményebb keverékeket viszünk Ausztráliába, mint az elmúlt szezonban, de a Bahreini-, és a Maláj Nagydíjon ugyanazokat a gumikat használjuk majd, mint tavaly. A csapatok számára komoly kihívás jelent majd az, hogy kevesebb gumigarnitúrát használhatnak, mint korábban.”
A felhasználható keverékek:
Bahrein Nagydíj – szuper lágy, közepes
Ausztrál Nagydíj – lágy, kemény
Maláj Nagydíj – lágy, kemény