A Bridgestone annak ellenére is folytatja az egyen-esőgumik fejlesztését, hogy egyáltalán nem volt meggyőző az új kísérleti termékek első tesztje, illetve a csapatok továbbra is vonakodnak attól, hogy megváltoztassák a szabályokat.
A Bridgestone annak ellenére is folytatja az egyen-esőgumik fejlesztését, hogy egyáltalán nem volt meggyőző az új kísérleti termékek első tesztje, illetve a csapatok továbbra is vonakodnak attól, hogy megváltoztassák a szabályokat.
A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő japán cégóriás azt követően kezdett el foglalkozni az egyen-esőgumik fejlesztésével, hogy arra felkérték a csapatok még a tavalyi évben.
A Bridgestone le is szállította a kísérleti abroncsokat a csapatoknak a szezon utolsó tesztprogramjának helyet adó Jerezben, bár a legtöbben változtattak véleményükön, és maradnának a jelenlegi rendszernél.
Kazuki Nakajima is azok között volt, akik megtettek néhány kört az új gumikon az esőben. A Williams japán pilótája azonban a gumik gyenge tapadására panaszkodott.
Mindezek ellenére a Bridgestone motorfejlesztési részlegének vezetője, Hirohide Hamashima elmondta, hogy a japán cégóriás egészen addig fog dolgozni az új abroncsokon, amíg azok el nem érik a kívánt teljesítményszintet.
“A versenyzők az első teszt után arra panaszkodtak, hogy nincs elég tapadása a gumiknak” – mondta a szakember az Autosportnak. “Talán újra kell gondolnunk az új gumik összetételét. Most a begyűjtött adatokat elemezzük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy egy olyan anyagot találjunk, mellyel jobb lesz a termékek tapadása a vizes pályán.”
Arra a kérdésre, hogy a Bridgestone tovább folytatja-e az egyen-esőgumik tesztelését, Hamashima a következőket felelte: “Igen. Tovább fogunk dolgozni, még akkor is ha az két évünkbe kerül, ezzel nincs probléma. Ha nem így tennénk, akkor nem tudnánk fejleszteni az esőgumikat.”
“Ha továbbra is ilyen módon folytatjuk az esőgumik fejlesztését, akkor új technológiákat találhatunk. A jelenlegi szabályok szerint nem tesztelhetünk mindent, de most az FIA lehetőséget ad az egyen-esőgumik tesztelésére, így folytatni fogjuk a munkát.”
Hamashima továbbá azt is elmondta, hogy a Bridgestone hamarosan véglegesíteni fogja, miként jelöli majd meg a slick gumikat a jövő évben. A japán cégóriás nagy valószínűséggel egy fehér vonalat tesz a lágyabb keverékű abroncsok peremére.