A Bridgestone zöldre festi a lágyabb gumikat - F1VILÁG.HU

A Bridgestone zöldre festi a lágyabb gumikat

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Bridgestone vezetése hivatalosan is megerősítette, hogy a gumik peremére festett zöld jelzéssel különbözteti meg lágyabb keverékű abroncsait az idei évben a Forma-1-ben.

A Bridgestone vezetése hivatalosan is megerősítette, hogy a gumik peremére festett zöld jelzéssel különbözteti meg lágyabb keverékű abroncsait az idei évben a Forma-1-ben.

A slick gumik visszatérésével nincs már lehetőség arra, hogy az abroncsok futófelületén helyezzék el a keverékek megkülönböztetésére szolgáló jelzéseket, így a Bridgestone-nak más megoldás után kellett néznie a következő idényre.

A japán cég már tavaly megkezdte az új jelzések tesztelését, melyek logikusan a gumik peremén kaptak helyet, ahol nem kopnak le, és a televíziónézők számára is jól láthatóak.

A Bridgestone első körben csak a gumik külső peremét jelölte, méghozzá lila színnel, ám a legutóbbi jerezi teszten módosított azon, és amellett, hogy zöldre váltott, az első abroncsok mindkét peremét ellátta a jelzéssel.

A teszten készült video felvételek és fotók tanúsága szerint a jelzés tisztán látható, mind szemből, mind pedig oldalról, így a Bridgestone úgy döntött, marad ennél a megoldásnál.

A japán beszállító továbbá azt is megerősítette, hogy az idei évben jóval markánsabb különbség lesz az adott versenyre szánt kétféle gumikeveréke között. A Bridgestone eddig minden esetben a palettáján egymást követő keverékeket bocsátott a csapatok rendelkezésére, ám az idei évben a legtöbb esetben ez nem így lesz.

“Változtattunk a gumiválasztási stratégiánkon, és az idei évtől nem feltétlenül egymást követő keménységű keverékeket viszünk egy adott versenyre” – mondta a Bridgestone gumifejlesztési igazgatója, Hirohide Hamashima.

“Nem csak a gumik keménysége fogja megkülönböztetni az egyes termékeket egy adott versenyen, hanem a teljesítményük és tartósságuk is. Az egyik felmelegítési fázisa gyors lesz, és azonnali gyors köridők elérését teszi majd lehetővé, míg a másik nem szolgáltat azonnal gyors köridőket, azonban hosszabb távon egyenletesebb és kopásállóbb, mikor eléri üzemi hőmérsékletét.”

“Bízunk abban, hogy a stratégiánk megváltoztatásával még izgalmasabbá és érdekesebbé tehetjük a versenyeket az idei évben” – tette hozzá a japán szakember.

Az első versenyekre szánt keverékek:

Hirdetés

Ausztrália – szuper lágy, közepes
Malajzia – lágy, kemény
Kína – szuper lágy, közepes
Bahrein – szuper lágy, közepes
Spanyolország – lágy, kemény

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!