Kiemelten foglalkozott a pályaelhagyások és a büntetések kérdésével legutóbbi ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Stratégiai Munkacsoportja.
Kiemelten foglalkozott a pályaelhagyások és a büntetések kérdésével legutóbbi ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Stratégiai Munkacsoportja.
A szervezet szerdán, Genfben ült össze, az értekezésen pedig a Liberty Media elnöke, Chase Carey is jelen volt Bernie Ecclestone, Jean Todt, valamint a 6 topcsapat képviselője mellett.
Ecclestone nemrég kifejtette, véleménye szerint úgy ahogy van, ki kellene dobni a Forma-1 jelenlegi szabálykönyvét, elmondása szerint ugyanis elfogadhatatlanok az olyan események, mint amilyen a Mexikói Nagydíjon történt, amikor is kétszer is változott a végeredmény.
A tegnapi ülésen arról értekeztek a jelenlévők, hogy miképp lehet következetesebb büntetéseket alkalmazni az F1-ben.
A Stratégiai Munkacsoport tagjai egyetértettek abban, hogy az olyan megmozdulásokat kell feltétlenül büntetni, melyek potenciálisan veszélyt jelentenek egy másik versenyzőre.
Szóba került az is, hogy megoldást kell találni az olyan kanyarok esetében, mint a mexikói 1-es kanyar, ahol a versenyzők jogosulatlan előnyhöz tudnak jutni a kanyarlevágással.
Mindemellett számos más napirendi pontot is tárgyaltak: szóba került például az F1-es motorok hangjának növelése is, ám az erre vonatkozó javaslatot a túl magas költségek miatt elvetették. A Halóról szintén egyeztettek, ám a jelenlévők végül abban maradtak, több versenyző visszajelzésére lesz szükség ahhoz, hogy döntés szülessen annak 2018-as bevezetéséről.