A Cosworth komolyan aggódik amiatt, hogy a motorköltségek az egekbe szökhetnek majd, mikor bevezetésre kerül az új motorformula 2013-ban.
A Cosworth komolyan aggódik amiatt, hogy a motorköltségek az egekbe szökhetnek majd, mikor bevezetésre kerül az új motorformula 2013-ban.
A jelenlegi 2.4 literes V8-as egységek helyett 1.6 literes turbófeltöltésű motorok lesznek két év múlva a Forma-1-ben, hogy a fogyasztás csökkentésével környezetbarátabbá tegyék a sportágat.
Az FIA elnöke, Jean Todt szombaton találkozni fog a motorgyártó cégek képviselőivel, hogy tájékozódjon arról, miként haladnak az előkészületek.
A Cosworth F1 részlegének vezetője, Mark Gallagher úgy gondolja, hogy a megbeszélésen különösen nagy hangsúlyt kell fordítani a költségekre, ugyanis véleménye szerint azok az egekbe szökhetnek, ha nem figyelnek oda.
„Az egyik dolog, ami aggaszt minket a 2013-as szabályok kapcsán, hogy figyelnünk kell a költségekre, és tudjuk, hogy a partnereink nem igazán szeretnek pénzt költeni a forma-1-es motorokra” – magyarázta a szakember.
„Tetszenek az új szabályok az innováció miatt, azonban soha nem jó, ha a költekezésről szól a verseny. Nem ezt akarjuk, különösen nem egy olyan időszakban, mikor kezdünk kikeveredni a válságból.”
Gallagher azonban hozzátette, hogy a Cosworth – amely jelenleg a Williams, a Virgin és a Hispania csapatait látja el egységeivel – mindezek ellenére hosszú távon tervez az F1-ben.
„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a Forma-1 mellett” – folytatta. „A tavalyi évben, mikor visszatértünk, elmondtuk, hogy nem három évre jöttünk vissza. Azért vagyunk itt, mert hosszú távon tervezünk a Forma-1-ben, és teljes mértékben elkötelezettek vagyunk 2013 mellett.”
„Azonban hangsúlyozzuk, hogy a hosszú távú céljainkat csak abban az esetben tudjuk elérni, ha versenyképes motorokat, elfogadható áron tudunk a partnereink számára kínálni, mert különben nincs benne üzlet.”