A Cosworth F1-es részlegének vezetője, Mark Gallagher büszke motorjaik megbízhatóságára, melyek kivételesen strapabíróak, ráadásul véleménye szerint a teljesítményükkel is minden rendben volt az eddigi versenyeken.
A Cosworth F1-es részlegének vezetője, Mark Gallagher büszke motorjaik megbízhatóságára, melyek kivételesen strapabíróak, ráadásul véleménye szerint a teljesítményükkel is minden rendben volt az eddigi versenyeken.
A brit motorgyártó neve nem ismeretlen a Forma-1-ben, hiszen korábban sikeresen szerepelt a sportban a Forddal karöltve, ám az elmúlt három évet kihagyta, így az idei az első szezonja a 2.4 literes V8-as motorokkal, melyeknek hihetetlenül megbízhatónak kell lenniük, ugyanis mindössze csak nyolc darab áll a versenyzők rendelkezésére az egész bajnokságban.
„Úgy gondolom, hogy fantasztikus munkát végeztünk, hiszen a mezőny egyharmadát egy versenyképes, hatékony, és megbízható motorral látjuk el az idei szezonban” – mondta a szakember.
„Számomra a megbízhatóság a fő pillére minden versenyprogramnak, különösen úgy, hogy a szabályok szerint egy versenyző csak nyolc darab motort fogyaszthat el az egész szezonban.”
„Sajnálatos módon, a megbízhatóságról senki nem beszél, csak akkor, ha a füstfelhőt ereget ki magából egy autó a pályán, így nagyon örülök annak, hogy mi egyetlen ilyen történésnek sem voltunk részesei az idei évben.”
A Cosworth az idén bemutatkozó három új gárda – Virgin, Lotus, Hispania – mellett egykori partnerét, a Williamst is ellátja erőforrásaival, melyek kiválóan teljesítenek a grove-i bázisú alakulat autóiban, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy az elmúlt versenyeken folyamatosan ott vannak a pontszerző helyeken.
„A Cosworth CA2010 egy nagyon versenyképes motor, ami azoknak a szakembereknek köszönhető, akik kialakították, fejlesztették, és megalkották. Ennek eredményét látjuk a Williams istállónál, amely Valencia óta folyamatosan pontokat szerez, és ott van a kvalifikáció harmadik körében.”
A szakember azt is elmondta, hogy egyáltalán nem félnek a következő két versenytől, a Belga-, és az Olasz Nagydíjtól, ahol minden eddiginél jobban fog számítani a motorerő, illetve a megbízhatóság, hiszen az egységek hatalmas terhelést kapnak a hosszú, gyors egyenesekben.