A Forma-1-ben független motorszállítóként jelenlévő brit cégóriás megerősítette, hogy készen áll átalakítani erőforrásait, hogy azok alkalmasak legyenek a jövő évben visszatérő hibrid rendszer fogadására.
A Forma-1-ben független motorszállítóként jelenlévő brit cégóriás megerősítette, hogy készen áll átalakítani erőforrásait, hogy azok alkalmasak legyenek a jövő évben visszatérő hibrid rendszer fogadására.
A Cosworth már korábban jelezte, hogy hosszú távra tervez a Forma-1-ben, és akár növelni is hajlandó partnercsapatai számát, különösen úgy, hogy az US F1 végül anyagi problémái miatt nem tudott rajthoz állni, pedig szerződése volt a motorszállítóval.
A csapatok az elmúlt versenynek helyet adó Kanadában megegyeztek, hogy feloldják a köztük lévő egyezséget, miszerint idén nem használják a hibrid rendszert, és a tavalyi sikertelen debütálása után, jövőre ismét beépítik azt autóikba.
A Ferrari, a Mercedes, és a Renault már akkor jelezte, hogy használni fogják a tavalyi évben kifejlesztett rendszerük egy felfrissített változatát jövőre, a héten pedig az újonc csapatoknak, illetve a Williamsnek motort szállító Cosworth is megerősítette, hogy felkészíti egységeit a KERS fogadására.
„Nagyon keményen dolgozunk a 2011-es terveinken” – mondta a Cosworth F1-es részlegének vezetője, Mark Gallagher az Autosportnak. „Biztosak akarunk lenni abban, hogy megfelelően felkészülünk a KERS visszatérésére.”
„Ez nem csak arról szól, hogy a csapatoknak egyszerűen megengedjük, hogy csatlakoztassák a rendszert a motorjainkhoz. Ennél sokkal többről van szó, hiszen át kell konfigurálnunk az erőforrásainkat, hogy azok alkalmasak legyenek a hibrid rendszer befogadására.”
„Továbbá néhány módosítást is el kell végeznünk, és pontosan ez az, amit csinálunk, hogy a csapataink képesek legyenek használni a hibrid rendszert, ha szeretnék.”
Bár a Ferrari és a Renault azt szerette volna elérni, hogy növeljék meg a KERS erejét, és az 400 helyett 800KJ energia leadására legyen képes az izgalmak fokozása érdekében, a Mercedes jelezte, hogy csak abban az esetben hajlandó támogatni a rendszer újbóli bevezetését, ha minden marad a régiben.
A hírek szerint az FIA azt szeretné, ha a gyártók maximum évi 5 millió eurót költenének rendszerük legyártására és továbbfejlesztésére, amit évi 1 millió euróért biztosítanának partnereik részére.