A Forma-1-es csapatfőnökök továbbra is egyetértenek abban, nem szabad újabb lehetőséget adni az idei évre bevezetett új időmérő-formátumnak.
A Forma-1-es csapatfőnökök továbbra is egyetértenek abban, nem szabad újabb lehetőséget adni az idei évre bevezetett új időmérő-formátumnak.
Bár abban, hogy az új szisztéma megbukott, már az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon is egyetértettek a csapatok, mégsem sikerült azonban megállapodni abban, hogy a bahreini hétvégére módosítsanak a szabályokon.
A királykategória csapatainak képviselői holnap, Bahreinben ülnek majd össze Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Bernie Ecclestone-nal, valamint a Pirelli motorsport-igazgatójával, Paul Hembery-vel.
A mai időmérő edzést követően a csapatfőnökök egyetértettek abban, az biztos, hogy a jelenlegi formátum nem maradhat.
„Nem hiszem, hogy voltak különösebb meglepetések a látottakban” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Túl nagy a hangsúly az egyes szakaszok elején, mindenki kimegy, elfogynak a gumik, és nincs lehetőség reagálni. Holnap egy értelmes eszmecserét kell folytatnunk. Majd meglátjuk, mi lesz, mert az biztos, hogy ezzel a rendszerrel nem folytathatjuk.”
„Jó, hogy adtunk neki egy esélyt, de szerintem kétségkívül bebizonyosodott, hogy ez így nem mehet tovább. Oké, a Q1 kezdetben elég érdekes, de gyorsan elfogynak a gumik, és aztán vége.”
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója ma is szörnyűlködve nézte az időmérőt.
„Borzasztó volt” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„A rendelkezésünkre állt minden adat – Paddy [Lowe] és én próbáltuk megérteni, egyesek miért szálltak ki az autóikból, miközben megcsinálhatták volna. Pérez gyorskörön volt, habár az idő pörgött lefelé, a Williamsek is cirkáltak, szerintem ők sem tudják, miért. Legalábbis mi nem tudjuk! És 3 perccel a leintés előtt már vége is volt az időmérőnek.”
„Egyszerűsítenünk kell a dolgokat, nem pedig bonyolítani. Felelősséggel tartozunk a nézőknek, és ezene felelősségünknek nem tettünk eleget a közelmúltban.”
„Szerintem vissza kell térnünk a tavalyi rendszerhez, és aztán el kell gondolkodnunk azon, hogyan tudnánk javítani rajta. Ki kell elemeznünk rengeteg adatot, hogy lássuk, van-e jobb megoldás. Ha pedig van, akkor jövőre megcsinálhatjuk.”
Claire Williams, a Williams csapatfőnök-helyettese rámutatott, a legfőbb probléma a gumik hiánya.
„A legnagyobb gond az, hogy nincs elég gumink, hogy megfeleljünk ennek a rendszernek” – mondta a szakember.
„Ha ezt nem tudjuk megoldani, akkor magát a rendszert kell helyre tenni. Túl sokszor fordult elő, hogy úgy estek ki versenyzők, hogy a garázsban ücsörögtek, egyszerűen azért, mert nem volt gumi, így nem tudtak pályára menni.”
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint is a 2015-ös rendszer-e az egyetlen opció, Williams így felelt: „Szerintem igen. Nem tudom elképzelni, hogy Kínáig elő tudunk állni egy jól átgondolt, új szisztémával. Remélem, hogy teljes egészében visszatérünk a 2015-ös formátumhoz.”