A Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén ugyan döntés született a versenyek közbeni tankolás 2017-es visszatéréséről, a Forma-1 csapatai mai ülésükön még abban értettek egyet, semmi szükség nincs erre.
A Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén ugyan döntés született a versenyek közbeni tankolás 2017-es visszatéréséről, a Forma-1 csapatai mai ülésükön még abban értettek egyet, semmi szükség nincs erre.
A Forma-1-es csapatok elöljárói a Kanadai Nagydíj helyszínén, Montrealban ültek össze, a Motorsport.com című internetes lap értesülései szerint pedig az istállók pedig egyhangúlak kifejezték véleményüket azzal kapcsolatban, hogy a tankolás újbóli bevezetésére nincs szükség.
Úgy hírlik, a mezőnynek nem elsősorban a költségekkel, vagy a biztonsággal van baja, sokkal inkább azzal, hogy a tankolás visszatérése hátrányos lenne a versenyekre, illetve a show-ra.
A Motorsport.com azt írja, a csütörtöki meetingen több istálló is adatokkal támasztotta alá azt, hogy a tankolással nem lennének izgalmasabbak a versenyek.
Kiszámolták továbbá, hogy a versenyek közbeni tankolás újbóli engedélyezése az első évben 1 millió fontos pluszköltséggel járna. Szóba került természetesen a biztonság is, miután korábban arról szóltak a hírek, hogy a tankolás visszatérésével nem feltétlenül lennének hosszabbak a kiállások a Forma-1-ben, márpedig ezt csak úgy lehet elérni, ha az üzemanyag-átfolyás mértékét megnövelik – a korábbi 12 helyett másodpercenként 33 literre.
Úgy tudni, Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója a tegnapi találkozón elhangzottakat elővezeti majd a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén.
Miután a csapatok egyhangúlag ellenzik a tankolás újbóli bevezetését, vélhetően elvetik majd ennek ötletét – még ha Bernie Ecclestone szerint ez is jelenti a versenyek látványosabbá és izgalmasabbá tételének egyik legjobb módját.