Bár még nem tudni, ki látja el abroncsokkal a mezőnyt a következő idényben, a csapatok már azt tervezik, hogy a nyáron megkezdik az új gumik tesztelését, jóllehet azok szinte teljesen ugyanolyan specifikációjúak lesznek, mint a jelenlegiek.
Bár még nem tudni, ki látja el abroncsokkal a mezőnyt a következő idényben, a csapatok már azt tervezik, hogy a nyáron megkezdik az új gumik tesztelését, jóllehet azok szinte teljesen ugyanolyan specifikációjúak lesznek, mint a jelenlegiek.
„Bizonyára lesz néhány teszt az új gumiszállítóval, bárki is legyen az, így véleményem szerint késő nyáron és kora télen rendezünk néhány tesztprogramot az új beszállítóval” – mondta a Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn.
„Azonban arra nagyon figyelnünk kell, hogy ezeket a teszteket olyan időpontokra tegyük, és úgy szervezzük meg, hogy ne kelljen felállítanunk egy tesztcsapatot, amit a tavalyi évben bevezetett szezonközi teszttilalom miatt mindannyian feloszlattunk.”
A csapatok már a múlt hétvégi Török Nagydíjon döntést szerettek volna hozni arról, hogy ki legyen az év végén kivonuló Bridgestone utódja, de továbbra sem sikerült dűlőre jutniuk, sőt a Michelin egy újabb ajánlattal állt elő, hogy „legyőzze” a Pirellit.
Egyes források szerint a nagycsapatok inkább a franciák mellett állnak, akik 2006-ban még jelen voltak a sportágban, így nagyobb tapasztalattal rendelkeznek, ám a kisebb gárdák az olaszokat favorizálják, akik olcsóbban, ráadásul több gumit szállítanának.
Bár a csapatvezetők minden erejükkel azon vannak, hogy mielőbb pontot tegyenek az ügy végére, Brawn elmondta, hogy a jövő évi autók tervezése továbbra is zavartalanul halad, ugyanis az új gumik szinte teljesen azonosak lesznek a régi abroncsokkal.
„A csapatok közösen összeállítottak egy technikai specifikációt, hogy milyen gumit akarunk” – magyarázta a csapatfőnök. „Szóval van egy olyan dokumentum, aminek megalkotásában mindannyian részt vettünk, és ami részletezi az új beszállítónak, hogy milyen abroncsot szeretnénk.”
„Ez pedig azt jelenti, hogy folytathatjuk tovább az autónk fejlesztését. Autóinkat a jelenlegi gumik köré tervezzük, ugyanis nincs más információ a birtokunkban. Ezért úgy gondolom, hogy mindenki egy olyan gumit szeretne, ami nagyban hasonlít a jelenleg is használthoz.”
A csapatvezetők bíznak abban, hogy a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon végre döntés születhet, és egyszer s mindenkorra lezárhatják a gumiügyet.