A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug szerint Lewis Hamilton legutóbbi győzelme hatással lehet a sport jövőjére, ugyanis a csapatok átgondolhatják a KERS használatát, hiszen bebizonyosodott, hogy a hibrid technológia hatalmas különbséget eredményez a versenyeken.
A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug szerint Lewis Hamilton legutóbbi győzelme hatással lehet a sport jövőjére, ugyanis a csapatok átgondolhatják a KERS használatát, hiszen bebizonyosodott, hogy a hibrid technológia hatalmas különbséget eredményez a versenyeken.
Hamilton parádés győzelmet aratott a Hungaroringen, ahol kihasználva a KERS rendszerben rejlő lehetőségeket, már a rajtnál hatalmasat lépett előre, és fölényes győzelmével, történelmet írt, hiszen KERS-szel szerelt autó még soha nem diadalmaskodott a Forma-1-ben.
Az idei évtől opcionálisan használható a hibrid rendszer, ám az jelenleg már csak a Ferrari és a McLaren autóiban található meg, miután a BMW Sauber és a Renault is úgy döntött, nem áldoz pénzt és energiát a rendszer fejlesztésére, és inkább más területekre koncentrál.
Haug azonban úgy gondolja, hogy a KERS igenis hatalmas jelentősséggel bír, és eljön majd az a pont, mikor azoknak a csapatoknak, melyek harcba karnak szállni a futamgyőzelemért, nem lesz más választásuk, mint beépíteni a rendszert autóikba.
“Úgy gondolom, hogy ez már egy más történet” – magyarázta a német szakember. “Ha a KERS segít versenyeket nyerni, akkor arról beszélni kell. Korábban azt mondták, hogy a kisfiúk használják a KERS-t, a többiek nem, de szerintem már más a helyzet.”
“Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy lesznek csapatok, melyek még szezon közben megváltoztatják véleményüket, és igenis használni fogják a KERS-t.”
A forma-1-es csapatok már megegyeztek abban, hogy nem használják a hibrid rendszert a következő idényben, mivel annak túlságosan magasak a fejlesztési költségei.
Haug azonban úgy gondolja, hogy ezt a döntést felül kellene vizsgálniuk, és javaslata szerint egy egységes rendszer bevezetését kellene szorgalmazniuk.
“Ha a KERS terén is verseny megy, akkor az valóban rengeteg pénzt emészt fel” – mondta. “Én a KERS szószólója leszek, de természetesen tiszteletben tartjuk a FOTA döntését. Majd meglátjuk, mi lesz.”
“Azonban azt gondolom, erről még beszélni fognak a csapatok az évad későbbi részében, hogy használják-e, avagy sem, mert elég meggyőző a dolog. A Mercedes-Benz hibrid rendszere pedig a legjobb, amit Magyarországon is bizonyítottunk.”