Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting közölte a versenyzőkkel, hogy csakis csapataikon múlik, hogy miként kerül lebonyolításra az időmérő edzés a jövő hétvégi Monacói Nagydíjon, miután sokan attól tartanak, hogy az első etapban hatalmas lesz a tumultus a szűk utcai ringen.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting közölte a versenyzőkkel, hogy csakis csapataikon múlik, hogy miként kerül lebonyolításra az időmérő edzés a jövő hétvégi Monacói Nagydíjon, miután sokan attól tartanak, hogy az első etapban hatalmas lesz a tumultus a szűk utcai ringen.
Már az eddigi versenyeken is többször probléma volt az időmérő első etapjával, mikor mind a 24 autó egyszerre hajt ki a pályára.
A versenyzők azonban attól tartanak, hogy az eddiginél is sokkal nagyobb lesz a tumultus a versenynaptár legrövidebb pályáján Monacóban.
A nagyok pedig attól tartanak, hogy a lassú pilóták miatt nem tudják majd tisztán teljesíteni mért körüket, és akár idő előtt ki is eshetnek.
Az egyik javaslat az, hogy válasszák ketté a mezőnyt, és a leggyorsabb versenyzők külön időmérőn vegyenek részt a hercegségben, mellyel elkerülhető lenne, hogy a lassabb pilóták feltartsák őket.
A hírek szerint többek között erről is tárgyaltak a péntek esti versenyzői eligazításon Barcelonában, ám a szövetség közölte, hogy csakis a csapatokon múlik, miként bonyolítják le az időmérőt Monacóban.
Whiting elmondta a versenyzőknek, hogy nincs az ötlet ellen, és kivételt tehetnek Monaco esetében, ahol másképpen rendeznék meg az időmérőt, de ezt csak abban az esetben tehetik meg, ha arra a csapatok egyhangúlag rábólintanak.
Mivel a következő futam egy hét múlva kerül megrendezésre, erről napokon belül dönteni kellene, ám nem lesz egyszerű mindenkit rávenni arra, hogy adja áldását a változtatásra.