A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályosnak minősítette a McLaren radikálisan új első szárnyát, miután több rivális is arra gyanakodott, hogy nagy sebességnél meghajlik az orrkúpon átívelő szárnylemez.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályosnak minősítette a McLaren radikálisan új első szárnyát, miután több rivális is arra gyanakodott, hogy nagy sebességnél meghajlik az orrkúpon átívelő szárnylemez.
A McLaren a hétvégén megrendezett Spanyol Nagydíjon vetette be első alkalommal új kinézetű első szárnyát, mely körül azonnal vita alakult ki. A riválisok fedélzeti kamerás felvételekre hivatkozva azt állították, hogy a felső szárnylemez nagy sebességeknél meghajlik, így mozgó aerodinamikai elemnek tekinthető, melyet egyértelműen tiltanak a szabályok.
A Nemzetközi Automobil Szövetség azonnal vizsgálatot indított a wokingi alakulat ellen, azonban a szigorított tesztek egyértelművé tették, hogy az új elrendezés minden tekintetben kielégíti a szabályokat, így használata abszolút legális.
“Kivizsgáltuk az ügyet, és mindent rendben találtunk, így nincs szükség módosításokra” – mondta a FIA sajtószóvivője az Autosportnak.
A McLaren ügyvezetője, Martin Whitmarsh elmondta, neki soha nem volt kétsége az új elrendezés szabályosságáról, és nem tulajdonít különösebb jelentőséget a fedélzeti kamerás felvételeken látott szárnymozgásnak.
“Bárki, aki megnézi a felvételek, láthatja, hogy a szárny stabil, és megmondom őszintén, efelől nekünk sincs kétségünk” – mondta. “Ez egy igen gyenge része az autónak, így hajlamos az elhajlásra. Talán mások ebből előnyt kovácsolnak, nekünk nem célunk ez. A vizsgálatok is kimutatták, hogy minden tekintetben legális, és ezzel nem kerülünk előnybe a többiekkel szemben.”