A Forma-1 történetének legfiatalabb versenyzőpárosával áll rajthoz 2015-ben a Toro Rosso alakulata, miután az istálló tegnap bejelentette, Daniil Kvyat csapattársa a most még csak 16 esztendős Max Verstappen lesz.
A Forma-1 történetének legfiatalabb versenyzőpárosával áll rajthoz 2015-ben a Toro Rosso alakulata, miután az istálló tegnap bejelentette, Daniil Kvyat csapattársa a most még csak 16 esztendős Max Verstappen lesz.
A holland tehetség Jean-Eric Vergne helyét veszi át az STR-nél, a francia három év után lesz kénytelen távozni a csapattól.
Bár a csapat Sebastian Vettellel 2008-ban futamot is tudott nyerni, Franz Tost csapatfőnök szerint nem érdemes összehasonlítani a Toro Rosso jelenlegi formáját az akkori teljesítménnyel, hiszen most önmaguknak tervezik autójukat, míg hat éve a nagytestvér Red Bull Racing segítéségét is igénybe vették.
Tost szerint hiába a fiatal versenyzőpáros, az alakulat egyre érettebbé és profibbá válik.
„Nem lehet összehasonlítani az idei autót a 2007-essel vagy 2008-assal, de az kétségtelen, hogy konstruktőrként a Toro Rosso egy nagyon magas szintre volt képes fejlődni” – nyilatkozta az AUTOSPORT című angol lapnak a szakember.
„Az infrastruktúrának köszönhetően 2016-tól pedig már az öt legjobb Forma-1-es csapat között lehetünk.”
Tost elárulta, nagyon optimistán várja az előttünk álló éveket, hiszen hamarosan új létesítményeket és eszközöket vehetnek birtokba.
„Két éve kezdtünk el dolgozni egy második épületen, ami a jövő év végére készül el, és akkor már mindent egy tető alatt intézhetünk. Ez azt jelenti, hogy az együttműködés a különféle részlegek között sokkal könnyebbé válik, és a kommunikáció is javulhat.”
„Ez a faenzai épület második része lesz, itt dolgoznak majd a mérnökeink, a hidraulikai osztály, a gyártás, illetve itt készülünk fel a versenyekre is.”
„A szélcsatorna és az aerodinamikai részleg Bicesterben marad, ahol szintén javítunk az infrastruktúrán.”
„Rengeteg pénzt invesztáltunk mindebbe, és azt gondolom, aerodinamikai szempontból már most nagyon jó szinten vagyunk, hiszen az autónk meglehetősen versenyképes.”
„Ami a folytatást illeti, egyre több mérnök érkezik, akik a tervezőosztályon dolgoznak majd, így 2015-ben igazán versenyképesek lehetünk majd.”
Tost hozzátette, James Key technikai igazgató komoly szerepet vállal a csapat előmenetelében.
„Komoly lökést adott a csapatnak, hiszen új ötleteket és új mérnököket hozott magával. Tehát afféle vérfrissítésen mentünk keresztül, tapasztalatokat szereztünk, ez pedig nagyon fontos lépés volt az istálló számára. Még mindig ebben a tanulási, illetve fejlődési fázisban vagyunk, de azt gondolom, Jamesszel a lehető legjobb úton járunk.”