A Force India szinte biztosan nem használja a hibrid rendszert a szezon hátralévő részében, habár az évad elején még azt tervezte, hogy az idény második felében beszereli autóiba a Mercedes-Benz által fejlesztett, az utóbbi időben kiválóan muzsikáló KERS-t.
A Force India szinte biztosan nem használja a hibrid rendszert a szezon hátralévő részében, habár az évad elején még azt tervezte, hogy az idény második felében beszereli autóiba a Mercedes-Benz által fejlesztett, az utóbbi időben kiválóan muzsikáló KERS-t.
Mindezt a csapat ügyvezetője, Simon Roberts árulta el, aki hozzátette, hogy stratégiai megfontolásból vetették el az ötletet, és az új aerodinamikai csomagjuk már nem is kompatibilis a rendszerrel.
“Eredetileg úgy terveztük az autót, hogy az alkalmas legyen a KERS befogadására, és bár egészen mostanáig nyitva hagytuk ezt a lehetőséget, végül úgy döntöttünk, hogy egy hozzánk hasonló kiscsapat számára túl nagyok a költségek” – mondta.
“Futtatni még rendben lett volna, azonban számos extra berendezést kellett volna vásárolni, így egy stratégiai döntést hoztunk. A valenciai javítócsomag pedig nem is alkalmas a rendszer befogadására.”
“Természetesen bármikor vissza tudunk térni a korábbi csomaghoz, ami lehetővé teszi azt, hogy beszereljük a KERS-t, így futamról futamra döntünk majd ez ügyben” – tette hozzá Roberts.
A Force Indiának azonban semmi oka nincs arra, hogy visszatérjen a silverstone-i csomaghoz, hiszen az elmúlt versenyen parádés teljesítményt nyújtott: Giancarlo Fisichella kis híján megnyerte a hétvégi Belga Nagydíjat.