Bár az Aerolab/Fondtech keddi közleményében tisztázta a Lotust, és minden felelősséget magára vállalt, a Force India szerdán megerősítette, hogy nem csak az aerodinamikai tervezőcéget, hanem a Lotust és Mike Gascoyne-t is lopással vádolja.
Bár az Aerolab/Fondtech keddi közleményében tisztázta a Lotust, és minden felelősséget magára vállalt, a Force India szerdán megerősítette, hogy nem csak az aerodinamikai tervezőcéget, hanem a Lotust és Mike Gascoyne-t is lopással vádolja.
A silverstone-i bázisú gárda még a tavalyi évben indított bírósági eljárást Olaszországban, és Nagy Britanniában, mert felmerült a gyanú, hogy a Lotus, egykori partnere, az Aerolab/Fondtech korábbi szélcsatorna modelljét használta fel a T127 fejlesztéséhez, azaz visszaélt a bizalmas információkkal és felhasználta szellemi tulajdonát.
„A Force India szerint a Lotus Racing, az Aerolab és a Fondtech létesítményeinek, illetve adatainak használatával, hasznot húzott a Force India F1 szellemi tulajdonából, beleértve azokat a komponenseket, és gumikat, amiket a Bridgestone kizárólag a Force India F1 számára biztosított” – állt a csapat közleményében.
„A Force India nyomatékosítja, hogy ezek nagyon súlyos vádak, és nem vinné az ügyet a bíróság elé, ha nem lenne a megfelelő bizonyítékok birtokában.”
A Force India és a Lotus ugyanazt a céget, az Aerolabot bízta meg autói tervezésével, így kerülhettek át egyik csapattól a másikhoz a bizalmas információk, ráadásul a Lotus jelenlegi technikai vezetője, Mike Gascoyne korábban a Force Indiának dolgozott.
Az indiai színeket képviselő alakulat már a tavalyi év végén szakított az Aerolabbal, mellyel jelenleg is perben áll egy másik ügylet miatt. Az aerodinamikai tervezőcég azt állítja, hogy a Force India milliókkal tartozik, és ezért bontott szerződést, míg a csapat határozottan cáfolja ezt.