A Force India többször felállna a dobogóra 2010-ben - F1VILÁG.HU

A Force India többször felállna a dobogóra 2010-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Force India célja az, hogy több pontot és dobogós helyezést szerezzen az idei évben, miután fantasztikus teljesítményt nyújtott a tavalyi bajnokság második felében, jelentette ki a csapat vezetője, Vijay Mallya az új autó bemutatóján.

A Force India célja az, hogy több pontot és dobogós helyezést szerezzen az idei évben, miután fantasztikus teljesítményt nyújtott a tavalyi bajnokság második felében, jelentette ki a csapat vezetője, Vijay Mallya az új autó bemutatóján.

A silverstone-i gárda kiválóan teljesített a tavalyi évben, mikor megszerezte első pole pozícióját és dobogós helyezését a Forma-1-ben, melynek köszönhetően a kilencedik helyen végzett a bajnoki összetettben.

“Célunk az, hogy tovább folytassuk az utat azon az ösvényen, amire a tavalyi szezon végén rátérnünk, mikor kiválóan teljesítettünk” – mondta Mallya a VJM03 keddi bemutatóján.

“Nem hiszem, hogy elfogult lennék, mikor azt mondom, hogy a 2009-es egy kivételes szezon volt számunkra. A statisztikák ezt mutatják: egy dobogós helyezés, egy pole pozíció, egy versenyben futott leggyorsabb kör, öt első tízből való indulás, és 13 pont.”

“Tanultunk a tavalyi évben szerzett tapasztalatainkból, és azt gondolom, hogy egy jobb csapat lettünk. Bízom abban, hogy ez a sorozat nem szakad meg, és tovább folytathatjuk ezt a kiváló menetelést 2010-ben.”

“Egy dobogós helyezést már szereztünk, de bízom abban, hogy jövőre ilyenkor több pontról és több dobogós helyezésről beszélhetek. Magabiztos vagyok, hogy ezt sikerül elérnünk, és egyébként is, mért ne helyeznénk magasra a mércét?”

A csapat főtervezője, Mark Smith elmondta, hogy az új autó az előd továbbfejlesztése, ami mindenképpen jó jel, hiszen a VJM02 fantasztikusan fejezte be a tavalyi évet, így kiváló alapul szolgált az idei modellhez.

“A VJM03 egyértelműen a VJM02 továbbfejlesztése, már ami a tervezési filozófiát illeti, amit a tavalyi évben kifejlesztettünk a Force Indiánál” – magyarázta Smith. “Nagyon elégedettek vagyunk az iránnyal, máskülönben egy teljesen más utat választottunk volna, és sokkal komolyabban átdolgoztuk volna az autót.”

A szakember arra is rámutatott, hogy a jövő évben tiltólistára kerülő dupla diffúzor az idei évben még hatalmas szerepet fog kapni, éppen ezért is dolgoztak olyan keményen ezen a területen.

A tavalyi modell a gyors pályákon szinte az élmezőnyben volt (Belga-, és Olasz Nagydíj), ám a nagyobb leszorító erőt megkövetelő helyszíneken elvérzett ellenfeleivel szemben, részben a gyenge diffúzor kialakításnak köszönhetően.

Hirdetés

Smith bízik abban, hogy az idei modell minden típusú pályán megállja majd a helyét, és méltó ellenfele lesz a többieknek.

“A VJM02-es modell egy relatíve kis légellenállású autó volt, ami kiválóan teljesített az alacsony leszorító erőt megkövetelő pályákon” – magyarázta a szakember.

“Ahogy azt a tavalyi évben megmutattuk, ez egy remek tulajdonság volt, de az idei modell tervezése és fejlesztése során arra is nagyon odafigyeltünk, hogy minden típusú pályán eredményesek tudjunk lenni. Bízunk abban, hogy ez sikerült.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!